Zapominamy jednak, że samochód na LPG przełacza się na gaz po około 3-5km, im zimniej tym dłużej. Okazuje się, że miesiecznie spalamy paliwa Pb za około 100zł.
Silnik 1.6 temperatura na parowniku 30 stopni, zima -20 przełączenie max 1,5km. Lato do 700 metrów. Miesięcznie koszt benzyny nie przekracza 40zł.
dusiu napisał/a:
Nie pamiętamy rownież, że gaz spala się w wyższej temperaturze niż benzyna a co za tym idzie - świece zapłonowe, przewody, bardzo drogie cewki wymieniamy częściej.
Żaden zakład montażu LPG nie powie Wam o tym przy montażu, nie powiedzą także, że wtryski gazowe obecnie montowane wytrzymują około 60.000-80.000km i to wersja bardzo optymistyczna!!!
Bardzo często samochód na LPG wymiana cześciej wymiany uszczelki głowicy, a nie rzadko naprawy związanej z wypalaniem zaworów.
No a co diesel sie nie psuje???
Świece do benzyniaka bosch 10zł diesel 30zł
Przewody do benzyniaka do 100 zł
Cewka 100 zł
Komplet wtrysków gazowych 200-400zł
To są śmieszne kwoty w porównaniu do napraw diesla.
DPF wymiana filtra od 3 tys (peugeot) do 10 tys (mazda)
Koło dwumasowe 2-3 tys zl
Regeneracja pompy wtryskowej 3 tys nowa 5-7tys
Zapominamy jednak, że samochód na LPG przełacza się na gaz po około 3-5km, im zimniej tym dłużej. Okazuje się, że miesiecznie spalamy paliwa Pb za około 100zł.
Silnik 1.6 temperatura na parowniku 30 stopni, zima -20 przełączenie max 1,5km. Lato do 700 metrów. Miesięcznie koszt benzyny nie przekracza 40zł.
dusiu napisał/a:
Nie pamiętamy rownież, że gaz spala się w wyższej temperaturze niż benzyna a co za tym idzie - świece zapłonowe, przewody, bardzo drogie cewki wymieniamy częściej.
Żaden zakład montażu LPG nie powie Wam o tym przy montażu, nie powiedzą także, że wtryski gazowe obecnie montowane wytrzymują około 60.000-80.000km i to wersja bardzo optymistyczna!!!
Bardzo często samochód na LPG wymiana cześciej wymiany uszczelki głowicy, a nie rzadko naprawy związanej z wypalaniem zaworów.
No a co diesel sie nie psuje???
Świece do benzyniaka bosch 10zł diesel 30zł
Przewody do benzyniaka do 100 zł
Cewka 100 zł
Komplet wtrysków gazowych 200-400zł
To są śmieszne kwoty w porównaniu do napraw diesla.
DPF wymiana filtra od 3 tys (peugeot) do 10 tys (mazda)
Koło dwumasowe 2-3 tys zl
Regeneracja pompy wtryskowej 3 tys nowa 5-7tys
FORD MONDEO 1,6 benzyna:
- Kompletne sprzęgło – 2080 zł
- Koło jednomasowe – 800 zł
- Pompa paliwowa – 1369 zł
- Wtrysk paliwa – 630 zł
- Filtr DPF – brak
- Turbosprężarka - brak
RAZEM – 4879 zł
dusiu napisał/a:
Ja na pewno bym nie zamontował LPG w swoim samochodzie
Bo masz swój serwis i możesz odliczać vat od paliwa. W tym przypadku to się opłaca:)
Jak byś zakładał LPG to gaz by Ci się opłacał
Skąd Ty te ceny wytrzasnąłeś??
sprzęgło kpl z dwumasą do 2.0tdci - 1500zł!!
Części które wymieniasz padną w dieslu przy 300.000km i to przy złym traktowaniu!!
Jak myslisz w jakim stanie będzie benzyniak z LPG?
Co do temperatury przełączania na LPG to minimum powinno być 60C. W niskiej temp. z gazu wydzielają się różne frakcje oleiste oblepiające np. wtryskiwacze, zmniejszając ich skuteczność pracy oraz skracając ich żywotność.
Części które wymieniasz padną w dieslu przy 300.000km i to przy złym traktowaniu!!
Niekoniecznie w rodzinie padł niedawno silnik w kia 72 tys przebiegu. A konkretnie cena wymiany częsci przewyższyła koszt używanego sprawnego silnika
dusiu napisał/a:
60C.
Burżujstwo Okoliczni druciarze robią już na 30 C. Czarkam, Auto Gaz Śląsk montują często już na 15 stopni dzięki zastosowaniu pogrzewania listwy wtryskowej i reduktora.
dusiu napisał/a:
Jak myslisz w jakim stanie będzie benzyniak z LPG?
Zależy kto i jak szanuje. Nowy silnik (w sensie używany) do benzyniaka kosztuje czasami tyle co sprzęgło do diesla.
Rok temu widziałem peugeota jakiegos małego 350 tyś przebiegu w tym 320 tys na gazie i śmigaaa.
Generalnie zależy jak kto dba...
Silnik padl przy 72tkm. Powod jaki? Czyzby scisle trzymanie sie zalecen wymiany oleju co 30tkm?:)
Uwierz mi, srednio 5-6 silników w miesiącu trafia do nas do naprawy - przewaznie te zasilane LPG!!
Nowoczesne silniki nie sa przygotowane na zasilanie LPG - zawory prawie papierowe, glowice coraz lzejsze nie potrafia oddac ciepla ze spalania mieszanki LPG.
Jaki jest sens zakladac LPG do nowych silnikow tfsi itd?
Skoda Octavia 1.4turbo - spalanie srednie 5.5l/ 100km. Koszt instalacji do tego silnika pewnie ponad 4000zl jak nie wiecej...
Kazdy z nas potrafi liczyc i sam wyciagnie wnioski...
Jednemu sie oplaca, drugiemu nie...
Niestety nie dowiedziałem się wtedy. Auto padło nagle w trasie i mechanicy doradzili wymianę silnika.
dusiu napisał/a:
Nowoczesne silniki nie sa przygotowane na zasilanie LPG
Fakt, choć renault pracuje nad silnikiem którego głównym zasilaniem będzie LPG więc jest nadzieja
dusiu napisał/a:
Jaki jest sens zakladac LPG do nowych silnikow tfsi itd?
Nie wiem, zakładają ale fakt że instalacja droga i bierze benzynę. To 4 generacja ta najpopularniejsza jest w miarę tania i niezawodna.
dusiu napisał/a:
Kazdy z nas potrafi liczyc i sam wyciagnie wnioski...
LPG nie sprawdza się w dieslach. W LPG h.... obiecują gruszki na wierzbie, że niby ciągnik siodłowy bierze 23l ON + 10l LPG a tak naprawdę to obniży z 4 litry ON spalanie a gazu wpierniczy 10.
A trafił kiedyś do mnie koleś i mówi że on LPG nie zakłada bo mu popsuło kiedyś auto. To pytam o szczegóły.
Vectra A miała 330 tyś przebiegu na PB i założył LPG i przy 360 tyś zaczął się psuć silnik. No z czym do ludzi...
Przykład 1.
Samochód użytkowany przez przeciętną rodzinę z przebiegiem rocznym około 25000km rocznie. Samochód kilku letni z silnikiem 1.6 Pb, srednie spalanie Pb około 6.5l/100km przy cenie 4.5zł/litr daje 29zł/100km, czyli rocznie 7250zł
Ten sam samochód zasilany LPG. Srednie spalanie około 8,5l LPG/100km, przy cenie 2.35 co daję 20zł/100km czyli rocznie 5000zł!!!
Koszt instalacji 2500.
Wydawałoby się, że jest super, po roku instalacja się zwraca. Tak przelicza większość zainteresowanych montażem LPG.
Zapominamy jednak, że samochód na LPG przełacza się na gaz po około 3-5km, im zimniej tym dłużej. Okazuje się, że miesiecznie spalamy paliwa Pb za około 100zł.
Nie pamiętamy rownież, że gaz spala się w wyższej temperaturze niż benzyna a co za tym idzie - świece zapłonowe, przewody, bardzo drogie cewki wymieniamy częściej.
Żaden zakład montażu LPG nie powie Wam o tym przy montażu, nie powiedzą także, że wtryski gazowe obecnie montowane wytrzymują około 60.000-80.000km i to wersja bardzo optymistyczna!!!
Bardzo często samochód na LPG wymiana cześciej wymiany uszczelki głowicy, a nie rzadko naprawy związanej z wypalaniem zaworów.
Obecne silniki produkowane po 2005 roku są bardzo kiepskiej jakości ( oszczędnosci). Silniki Opla 1.6, 1.8, 2.2 nie wytrzymują gazu dłużej niż 30.000km!!!
Przykład 2.
Firma, przebieg roczny 80.000km.
Samochód Fiat Doblo/Citroen Berlingo 1.6 diesel - spalanie około 7l/100km x 4.5zł/l czyli 32zł/100km. Rocznie około 25.000zł
Także Doblo lub Berlingo benzyna z LPG - spalanie średnie około 11-12l/100km co daję około 27zł/100km, czyli rocznie 21.500zł.
Warto wspomnieć, że zasięg na LPG to zazwyczaj max 350-400km!! Dieslem około 700-800km.
Oczywiście jest dużo racji w tym wszystkim co piszesz, dlatego kupno używanego auta z instalacją gazową uważam, że jeszcze ma sens, natomiast wydatek na montaż nowej instalacji gazowej przy takich przebiegach jak piszesz już ten sens traci.
Gaz LPG ponoć jest produktem ubocznym rafinacji ropy naftowej, wiec chyba zawsze będzie tańszy o +/- połowę od benzyny, czy oleju napędowego..... musi być zachowana tzw. korelacja cenowa.
Całe szczęście jest jeszcze trochę "starych dziadów" które bardzo dobrze tolerują to paliwo.
Korzystają z tego i ci biedniejsi i bogatsi też
Sam znam parę osób, których spokojnie byłoby stać na kupno o wiele młodszego, nowoczesnego samochodu z silnikiem Diesla, a katują do upadłego jakieś stare Audice, VW, Ople z prostymi 8-zaworowymi silnikami, bo wiedzą, że tak taniego w utrzymaniu "woła roboczego" mieć nie będą i na tym "szkodliwym GAZIE" mają już nabite setki tysięcy kilometrów.
Przykład z bliskiej rodziny: Opel Astra II kombi rocznik 1998 1.6 8V (75KM) na jednopunktowym wtrysku + najzwyklejsza instalacja LPG.
Sprowadzona i kupiona od handlarza w 2005, czy 2006 ze stanem licznika 100tys.km (nie wiadomo, czy oryginalnym) od razu po zarejestrowaniu założony GAZ.
W tej chwili przebieg 300tys z groszem (czyli ponad 200tys. na LPG) i jeździ dalej, a przy silniku nikt nie dłubał.
-Zużycie benzyny? Gdy nie ma silnych mrozów minimalne (bo przełącza się "od obrotów" a nie po osiągnięciu iluś tam stopni) można też odpalać od razu "na GAZIE".
-Wyższy koszt serwisu? No może, ze 3razy przez ten czas sam wymieniał taki mały filterek gazu (za kilka złoty) a po 140tys km, kupił za 80zł zestaw uszczelek i membran do parownika, bo zimne auto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach (i nie dało się tego podkręcić śrubką)
Poza tym STANDARD:
- olej 10W/40 z filtrem co 15tys. km
- co drugą wymianę oleju wkład filtra powietrza
- świece zapłonowe dedykowane NGK dwu-elektrodowe co 50tys.km
- rozrząd (tani i nieskomplikowany) co 90tys. km
- no i ze dwa razy wymieniał te przewody wysokiego napięcia od modułu zapłonowego do świec, gdy podczas wilgotnej/deszczowej pogody silnik zaczął poszarpywać w czasie jazdy/przyspieszania.
I niech mechanik zarejestrowany na forum powie takiemu, że gaz w samochodzie się nie opłaca
Pomógł: 7 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 960 Piwa: 6/3 Skąd: Oklahoma Village
Wysłany: 2014-12-23, 01:06
Ja moim starym civic'iem z '97 przejechałem już trochę ponad 100 tyś km i silnik nadal chodzi bez zarzutów mimo, że ma zmienne fazy rozrządu. Z uwagi na to, że nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych to muszę co kilkadziesiąt tysięcy sprawdzić i ewentualnie wedle potrzeby wyregulować te luzy co jest prostą operacją nawet dla takiego humanisty jak Ja Różnica w spalaniu benzyny a lpg wynosi około litra. Oszczędzam około 12 zł na każde 100 km więc po ponad 100 tyś km zwróciła się instalacja i zostało ok. 9-10 tyś zł w kieszeni po odliczeniu droższych przeglądów przez te sześć lat, kilku filtrów i kompletu naprawczego wtryskiwaczy (ok. 50 zł. dla wtryskiwaczy rail - podobne do valtek). Nawet jeśli silnik padnie to używany kosztuje 500-700 zł. więc nie ma problemu. Następna też będzie honda tylko, że raczej accord w benzynie i lpg oczywiście Nie zamierzam prowadzić dyskusji o wyższość lpg nad ON. Ja po prostu jestem zadowolony z lpg i nie chcę diesla. Myślę też ze zazwyczaj nadmierne oszczędzanie na lpg (zbyt uboga mieszanka) i błędy w montażu oraz kalibracji instalacji lpg prowadzą do awarii.
Gaz LPG ponoć jest produktem ubocznym rafinacji ropy naftowej, wiec chyba zawsze będzie tańszy o +/- połowę od benzyny, czy oleju napędowego..... musi być zachowana tzw. korelacja cenowa.
Całe szczęście jest jeszcze trochę "starych dziadów" które bardzo dobrze tolerują to paliwo.
Korzystają z tego i ci biedniejsi i bogatsi też
Sam znam parę osób, których spokojnie byłoby stać na kupno o wiele młodszego, nowoczesnego samochodu z silnikiem Diesla, a katują do upadłego jakieś stare Audice, VW, Ople z prostymi 8-zaworowymi silnikami, bo wiedzą, że tak taniego w utrzymaniu "woła roboczego" mieć nie będą i na tym "szkodliwym GAZIE" mają już nabite setki tysięcy kilometrów.
Przykład z bliskiej rodziny: Opel Astra II kombi rocznik 1998 1.6 8V (75KM) na jednopunktowym wtrysku + najzwyklejsza instalacja LPG.
Sprowadzona i kupiona od handlarza w 2005, czy 2006 ze stanem licznika 100tys.km (nie wiadomo, czy oryginalnym) od razu po zarejestrowaniu założony GAZ.
W tej chwili przebieg 300tys z groszem (czyli ponad 200tys. na LPG) i jeździ dalej, a przy silniku nikt nie dłubał.
-Zużycie benzyny? Gdy nie ma silnych mrozów minimalne (bo przełącza się "od obrotów" a nie po osiągnięciu iluś tam stopni) można też odpalać od razu "na GAZIE".
-Wyższy koszt serwisu? No może, ze 3razy przez ten czas sam wymieniał taki mały filterek gazu (za kilka złoty) a po 140tys km, kupił za 80zł zestaw uszczelek i membran do parownika, bo zimne auto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach (i nie dało się tego podkręcić śrubką)
Poza tym STANDARD:
- olej 10W/40 z filtrem co 15tys. km
- co drugą wymianę oleju wkład filtra powietrza
- świece zapłonowe dedykowane NGK dwu-elektrodowe co 50tys.km
- rozrząd (tani i nieskomplikowany) co 90tys. km
- no i ze dwa razy wymieniał te przewody wysokiego napięcia od modułu zapłonowego do świec, gdy podczas wilgotnej/deszczowej pogody silnik zaczął poszarpywać w czasie jazdy/przyspieszania.
I niech mechanik zarejestrowany na forum powie takiemu, że gaz w samochodzie się nie opłaca
Nie masz racji, ze gaz zawsze bedzie polowe tanszy niz benzyna i olej napedowy. One kosztuja tyle samo w produkcji. Dopiero akcyzy, podatki powoduja, ze gaz jest polowe tanszy...
Zgadzam sie, ze w samochodach prawie 20 letnich lpg jeszcze sie oplaca, jednak te auta juz się kończą!! Jak takie porownujemy to 20letni Mercedes z dieslem jest niezniszczalny i moze jezdzic na opale:) W tym przypadku miazdzy oszczednoscia kazdego 20latka z LPG .:)
Czy jest sens do samochodu 15-20 letniego, ktory kupimy za okolo 2500zl montowac instalacje w podobnej cenie?
Kolejne obniżki paliwa. Pb 95 w hurcie po 3.28 netto/litr. Jest wielka szansa, że w pierwszych dniach stycznia za benzyne zapłacimy na wielunskich stacjach po 4.10.
W tej chwili już na kilku stacjach w Polsce benzyna 95 jest ponizej 4zl!!!
tylko pytanie jaka jakość będzie tego paliwa po 4,10 zł ??
Marcin, normalna.
W tej chwili stacje paliw kupują paliwo po średnio 3.80 brutto za litr Pb95. Musimy chwilę poczekać, aż wyprzedają stare zapasy kupione w wyższej cenie.
hajen W trakcie przeprowadzki do Wielunia 4x2+8x1x1+2+1
Pomógł: 27 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1451 Piwa: 29/26 Skąd: Wieluń/Warszawa
Wysłany: 2015-01-02, 09:54
MAR-COM napisał/a:
tylko pytanie jaka jakość będzie tego paliwa po 4,10 zł ??
Od paru tygodni w Warszawie na stacjach Tesco czy Auchan (paliwo z Orlen) można zatankować poniżej 4.20, na stacjach tłumy i auto jeździ normalnie. Podejrzewam, że konkurencja dookoła się piekli i te stacje na pewno już miały niejedną kontrolę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum