R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Wszystko o północnej obwodnicy Wielunia [DK 74]
Autor Wiadomość
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-09-25, 15:38   

Bawią mnie te apele radnych :lol:

Oni uważają że ktoś (łącznie z wyborcami) potraktuje ich poważnie?

Przecież to jest prawie pewne, że pieniądze na północną obwodnicę Wielunia się nie znajdą. W kraju wstrzymano wiele znacznie ważniejszych projektów drogowych, więc nawet jeśli rząd znajdzie jakąś dodatkową kasę to z pewnością nie na dublowanie S8
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
janosikkk 
Przejeżdżał przez Wieluń


Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 90
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Czarnożyły
Wysłany: 2012-11-16, 23:19   

Nevermind napisał/a:
Cytat:

Potrzebujemy obwodnicy jak tlenu - mówi starosta wieluński, Andrzej Stępień. To już ostatni krzyk rozpaczy - dodaje radna Krystyna Miśkiewicz. Podczas sesji Rady Powiatu w Wieluniu radni zajęli stanowisko w sprawie budowy obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 8.
W sierpniu przyszłego roku kończy się pozwolenie na budowę obwodnicy. Jeżeli do tego czasu nie znajdą się pieniądze na budowę, wszystkie procedury trzeba będzie zaczynać od początku. Nie godzi się na to ani społeczeństwo, ani rada powiatu. Mówi starosta, Andrzej Stępień:
- Wszystkie dokumenty, które były stworzone i opracowane na potrzeby tego pozwolenia, tracą ważność. Jeżeli inwestycja nie rozpocznie się, będzie problem, czyli wrócimy do punktu wyjścia. Chcielibyśmy, żeby jednak nie było tak, że pieniędzy jak nie było, tak nie ma, tylko chcielibyśmy – jak pieniędzy nie było, tak pieniądze są. Dlatego to nasze wołanie o obwodnicę dla Wielunia, bo już czas ostateczny i jeżeli ma być według tego pozwolenia obwodnica budowana, to inwestycja musi się rozpocząć przynajmniej w nadchodzącym roku.


Staroście wtóruje radna Krystyna Miśkiewicz.
- Cały czas nas się zwodzi. Ja tutaj mieszkam od prawie 40 lat i przez 30 lat ciągle słyszę o obwodnicy Wielunia. Kończy się zezwolenie na budowę i wtedy nie będzie takiej możliwości, żeby kolejny raz myślano o obwodnicy. Dlatego takim krzykiem rozpaczy było wystosowanie takiego pisma o konieczności budowy tej obwodnicy.


Uchwała zostanie przesłana do Premiera, Ministra Transportu, parlamentarzystów z okręgu sieradzkiego, Wojewody Łódzkiej i Marszałka Województwa Łódzkiego.

Zrodlo: RZW


Obwodnica jest potrzebna ale nie polnocna. Na prawde trzeba byc naiwnym zeby wierzyc, ze po wybudowaniu S8 znajda sie pieniadze na obwodnice polnocna. Ruch zmaleje wiec bedzie niepotrzebna, proste. Zanim dojdzie do wybudowania S8 to Wielun bedzie caly rozjezdzony a obwodnicy jak nie bylo tak nie bedzie.


Zmaleje ?
Będziesz mógł sobie pobiegać środkiem Traugutta .
Ruch mniejszy leci północ - południe , a większy (korkowy) wschód - zachód , i tego wkrótce nie będzie w Wieluniu tylko na nowej S8 której budowa ostro przyśpieszyła przez ostatnie 2 lata .
Zastanawiam sie co z ziemią wykupioną pod drogę bo troche kapusty tam poszło .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-11-17, 10:22   

Na tę inwestycję (projekt i wykupy) z budżetu państwa wydano do tej pory kilkanaście mln PLN ... co dla Polski nie jest wielką kwotą:

Cytat:
Polskapresse | Czwartek, 2 lutego 2006
Senatorowie zaakceptowali m.in. (...) prawie 12 mln zł na budowę obwodnicy Wielunia (...)


źródło: http://media.wp.pl/kat,10...ml?ticaid=1f8ab
_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-12-07, 21:00   

Temat w pewnym sensie związany z naszą obwodnicą północną:

Cytat:
Nowak zabiera pieniądze na obwodnice miast. Woli budować autostrady

6 grudnia 2012

W resorcie transportu powstaje lista miast, które zostaną usunięte z planów budowy dróg. Minister woli wydać unijne pieniądze na autostrady.

Rząd zamierza wydać na drogi do 2015 r. 43 mld zł, ale głównie na te najwyższej kategorii. Jak się dowiedzieliśmy, minister transportu Sławomir Nowak podjął decyzję, że przy planowaniu inwestycji z kolejnego budżetu UE postawi na uzupełnienie i wydłużenie dziurawej sieci autostrad i tras ekspresowych, rezygnując z większości obwodnic miast na pozostałych drogach krajowych.

Do ministra już pielgrzymują partyjni koledzy z regionów mogących stracić obiecywane inwestycje. Według naszych informatorów PO spodziewa się sporych protestów. Dyrektorzy 16 oddziałów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad też lobbują w centrali w sprawie inwestycji na swoim terenie. Resort transportu nie chce komentować sprawy. – Plany inwestycyjne na lata 2014–2020 zostaną przedstawione, gdy poznamy poziom dofinansowania dla Polski w kolejnej perspektywie finansowej UE – twierdzi rzecznik Mikołaj Karpiński.

DGP dotarł do wstępnej listy obwodnic przewidzianych do wycięcia z planu inwestycji. Jest na niej Olsztyn, który na obwodnicę wzdłuż krajowej „szesnastki” czeka od 15 lat. Dzisiaj przejazd przez centrum trwa w szczycie półtorej godziny. Prezydent miasta Piotr Grzymowicz alarmuje, że na początku marca 2013 r. minie termin ważności decyzji środowiskowej. Niepewne są też losy m.in. obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, mimo że grunty są już wykupione, a pozwolenie na budowę wygasa w styczniu 2014 r.

Pod znakiem zapytania jest budowa obwodnicy Góry Kalwarii, choć w lipcu wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę. Powód – koszty sięgające 700 mln zł. Bunt szykuje się w Pułtusku, który też jest na liście zagrożonych miast, chociaż mazowiecki oddział GDDKiA ma już pełną dokumentację budowy. Mieszkańcy w apelu „Do Tuska w sprawie Pułtuska” wytknęli, że 4-tysięczny Serock dostał obwodnicę wzdłuż drogi nr 61, a pięć razy większy Pułtusk – nie.

– Budowa obwodnic miast obciążonych tranzytem, np. Góry Kalwarii, Olsztyna albo Pułtuska, może dać więcej niż budowa autostrady, na której natężenie ruchu jest niewielkie – mówi Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia SISKOM. – Nawet po dociągnięciu A1 do Torunia prognozy ruchu przewidują tam 10 tys. pojazdów na dobę, czyli tyle, ile jechałoby obwodnicą podlaskich Stawisk i Szczuczyna na drodze nr 61 na Litwę – przekonuje.

Na zachodzie zagrożona jest obwodnica Jarocina. Koszt – 500 mln zł. Decyzja środowiskowa i zezwolenie na realizację inwestycji są gotowe, ale droga jest na liście GDDKiA obejmującej inwestycje do realizacji po 2013 r. Podobny jest status drugiego etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego, której budowę planowano na lata 2009–2010. Niepokoje mogą wybuchnąć w Inowrocławiu czekającym na obwodnicę wzdłuż dróg nr 15 i 25. Wojewoda kujawsko-pomorski Ewa Mes rozpoczęła procedurę środowiskową. Ale budowy trasy nie ma w planach GDDKiA. Pogrom szykuje się w województwie opolskim, gdzie wypadną obwodnice Nysy, Kędzierzyna-Koźla i Niemodlina.

– Część obwodnic zostanie zrealizowana w ramach aktualnych projektów dla poszczególnych odcinków dróg ekspresowych, które są priorytetem – podkreśla Liliana Zając z GDDKiA. Tak ma powstać np. obwodnica Częstochowy wzdłuż autostrady A1, a także obwodnice Kielc, Radomia i Mławy (wzdłuż S7).


źródło: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport

1126184-i02-2012-237-00000010b.jpg
źródło: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport
Plik ściągnięto 170 raz(y) 68,36 KB

_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mrówek 
Moderator



Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 3747
Piwa: 39/17
Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-12-20, 19:17   

Władze Wielunia domagają się budowy obwodnicy
Władze Wielunia po raz kolejny domagają się budowy obwodnicy miasta. Inwestycja planowana jest już od 20 lat.

Termin jej realizacji był wielokrotnie przekładany, a w mieście odbywały się akcje protestacyjne w tej sprawie organizowane przez mieszkańców.

Burmistrz Wielunia Janusz Antczak w porannym wywiadzie dla Radia Łódź podkreślał, że jeśli budowa nie ruszy w przyszłym roku, pozwolenia na realizację inwestycji stracą ważność.

- Niech nikt w ministerstwie nie zapomina o przyznanych nam gwarancjach. W 2013 roku ruszy budowa tej obwodnicy w Wieluniu. Gmina już zrealizowała i przygotowała dokumentację, teraz wszystko zależy od władzy - mówił burmistrz.

Burmistrz Wielunia ma nadzieję, że Ministerstwo Transportu w przyszłym roku zdecyduje się na zabezpieczenie pieniędzy na budowę. Jesli nie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie musiała wszystkie formalności załatwiać od nowa.

W ten sposób budowa opóźni się o kolejne lata. Koszt inwestycji to około 300 milionów złotych.
Info: www.radiolodz.pl
_________________
"Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-12-20, 21:20   

www.radiolodz.pl napisał/a:
Gmina już zrealizowała i przygotowała dokumentację, teraz wszystko zależy od władzy - mówił burmistrz.


Tutaj ktoś coś namotał ... gmina dokumentacji na obwodnicę w ciągu DK8 nie zlecała "i nie tworzyła" ... zarówno dokumentacja jak i uzyskanie zezwoleń to robota firm działających na zlecenie GDDKiA i samej GDDKiA :)
_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Nevermind 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 957
Piwa: 1/1
Skąd: NL
Wysłany: 2012-12-20, 23:08   

Obwodnicy i tak nie bedzie. Z jednej strony to dobrze ;)
_________________
Worldwide Trance Community..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Roj
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-21, 18:45   

Nevermind napisał/a:
Obwodnicy i tak nie bedzie. Z jednej strony to dobrze ;)



Dlaczego dobrze ??? :609:
 
   
hiszpan 
Wieluniaczek
KiKo



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 1504
Piwa: 17/150
Skąd: z północy
Wysłany: 2012-12-30, 17:24   

Kolejne kilka postów zostało wydzielonych z tematu oceny EURO 2012
red


Dlaczego dla Was lepszym rozwiązaniem od obwodnicy północnej i S8 przez Wieluń jest S8 przez Sieradz ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez red 2012-12-31, 01:49, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-12-30, 22:00   

hiszpan napisał/a:
Dlaczego dla Was lepszym rozwiązaniem od obwodnicy północnej i S8 przez Wieluń jest S8 przez Sieradz ?
Żeby nie zaśmiecać tematu - krótko i węzłowato:
S8 w wariancie płn to:
- dla mieszkańców Wielunia - dogodnie połączenie nie tylko z Wrocławiem i Warszawą, ale również z Łodzią (bardzo dla mieszkańców istotne - wszak to stolica województwa),
- dla wieluńskich przedsiębiorców (a raczej dla kilku stacji paliw i lokali w Wieluniu) - utrata tylko potencjalnych klientów z trasy Warszawa - Wrocław, a zachowanie np tych jadących z Wrocławia do Bełchatowa (którzy przy obwodnicy i tak ominęlilby miasto).
Stracą głównie ci, którzy mają biznesy na odcinku Walichnowy - Biała oraz od Jodłowca na Warszawę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
hiszpan 
Wieluniaczek
KiKo



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 1504
Piwa: 17/150
Skąd: z północy
Wysłany: 2012-12-30, 23:34   

Nie zgadzam się, proponuję wydzielić temat :wink:

red napisał/a:
S8 w wariancie płn to:
- dla mieszkańców Wielunia - dogodnie połączenie nie tylko z Wrocławiem i Warszawą, ale również z Łodzią (bardzo dla mieszkańców istotne - wszak to stolica województwa)


Nie zgadzam się. Sporo mieszkańców, o ile nie większość, wybierać będzie drogę przez Widawę. Raz dużo krótszy dystans, dwa mniejszy ruch. Ale to według mnie i tak jest mało istotne i nawet, gdyby miało jakieś większe znaczenie (gdybyś miał rację) to nie zrównoważy się z utratą zysków całego powiatu. Argument odrzucam i uznaję za bezzasadny :wink:

red napisał/a:
S8 w wariancie płn to:
- dla wieluńskich przedsiębiorców (a raczej dla kilku stacji paliw i lokali w Wieluniu) - utrata tylko potencjalnych klientów z trasy Warszawa - Wrocław, a zachowanie np tych jadących z Wrocławia do Bełchatowa (którzy przy obwodnicy i tak ominęlilby miasto).
Stracą głównie ci, którzy mają biznesy na odcinku Walichnowy - Biała oraz od Jodłowca na Warszawę.


Moim zdaniem to utrata , nie "tylko", potencjalnych klientów z trasy Warszawa - Wrocław. Nie wiem, ile osób jeździ z Wrocławia do Bełchatowa, domniemam, że nieduża ilość. Natomiast domyślam się, jak duży jest ruch od granicy Niemieckiej i Czeskiej przez Wrocław w stronę Warszawy. To ogromna strata dla całego powiatu, nie tylko dla "kilku stacji paliw i lokali w Wieluniu" ale również dla ich dostawców. Dzięki większemu oddaleniu Wielunia od głównego szlaku komunikacyjnego, jakim obecnie jest ÓSEMKA, a będzie droga S8, zwiększą się koszty dostaw do Wielunia wszystkich sprowadzanych tutaj produktów, co za tym idzie zwiększą się proporcjonalnie ich ceny w sklepach. Może nie będzie to od razu spadek sprzedaży towarów o kilkadziesiąt procent, ale kilkanaście na pewno. Wszystko wyjaśni się już niedługo. Jedno jest pewne, stracą wszyscy mieszkańcy powiatu.

red napisał/a:
(...)dla nas (wieluniaków - przyp. hiszpana) i tak lepszym rozwiązaniem jest S8 przez Sieradz niż obwodnica północna.


red, w żartach muszę stwierdzić, że gdyby to "powiedziała" osoba publiczna zajmująca jakiś wyższy stołek w okręgu, to nie omieszkałbym tego wrzucić do IDIOTYZMU roku 2012 :wink: Nie bierz tego zbyt serio, ale zupełnie się z Tobą w kwestii S8 nie zgadzam i myślę, że moje zdanie nie jest odosobnione.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-12-31, 02:04   

hiszpan napisał/a:
Nie zgadzam się. Sporo mieszkańców, o ile nie większość, wybierać będzie drogę przez Widawę. Raz dużo krótszy dystans, dwa mniejszy ruch. Ale to według mnie i tak jest mało istotne i nawet, gdyby miało jakieś większe znaczenie (gdybyś miał rację) to nie zrównoważy się z utratą zysków całego powiatu. Argument odrzucam i uznaję za bezzasadny :wink:
To jaką będą wybierać drogę, okaże się jak już będzie. Jak na razie można tylko domniemywać, ale już dziś spora grupa osób jeździ do Łodzi przez Sieradz. A faktem jest, że Wieluniowi przybędzie komfortowe i szybkie połączenie ze stolicą województwa.

hiszpan napisał/a:
Moim zdaniem to utrata AŻ, nie "tylko", potencjalnych klientów z trasy Warszawa - Wrocław. Nie wiem, ile osób jeździ z Wrocławia do Bełchatowa, domniemam, że nieduża ilość. Natomiast domyślam się, jak duży jest ruch od granicy Niemieckiej i Czeskiej przez Wrocław w stronę Warszawy. To ogromna strata dla całego powiatu, nie tylko dla "kilku stacji paliw i lokali w Wieluniu" ale również dla ich dostawców. Dzięki większemu oddaleniu Wielunia od głównego szlaku komunikacyjnego, jakim obecnie jest ÓSEMKA, a będzie droga S8, zwiększą się koszty dostaw do Wielunia wszystkich sprowadzanych tutaj produktów, co za tym idzie zwiększą się proporcjonalnie ich ceny w sklepach. Może nie będzie to od razu spadek sprzedaży towarów o kilkadziesiąt procent, ale kilkanaście na pewno. Wszystko wyjaśni się już niedługo. Jedno jest pewne, stracą wszyscy mieszkańcy powiatu.
Powiem tak - w skali powiatu odczuje to kilku - kilkunastu przedsiębiorców, w tym głównie sieciowe stacje paliw, a więc raczej nie lokalni podatnicy (co najwyżej pracodawcy). Ale to i tak niewiele zmieni, bo co zrobi taki np Statoil? Zredukuje ilość pracowników na zmianie z 2 do 1? :wink:
Co do dostawców - dostawcami dla stacji paliw nie są raczej lokalni przedsiębiorcy. Sam prowadząc lokal zaopatruję się głównie w dużych hurtowniach spoza Wielunia - tak jest dla mnie taniej i wygodniej. Jedynie niewielką część asortymentu kupuję lokalnie. A taka stacja paliw, zwłaszcza sieciowa, to już 100% kupuje poza Wieluniem.
Co do argumentu o zwiększonych cenach z uwagi na większe koszty, to zobaczymy po czasie. Ale nie wydaje mi się, aby północny wariant S8 miał jakikolwiek wpływ na ceny w sklepach.
hiszpan napisał/a:
red napisał/a:
(...)dla nas (wieluniaków - przyp. hiszpana) i tak lepszym rozwiązaniem jest S8 przez Sieradz niż obwodnica północna.


red, w żartach muszę stwierdzić, że gdyby to "powiedziała" osoba publiczna zajmująca jakiś wyższy stołek w okręgu, to nie omieszkałbym tego wrzucić do IDIOTYZMU roku 2012 :wink: Nie bierz tego zbyt serio, ale zupełnie się z Tobą w kwestii S8 nie zgadzam i myślę, że moje zdanie nie jest odosobnione.
A ja wręcz przeciwnie - uważam, że obwodnica północna wyrzuciłaby z miasta kompletnie ruch trasowy, a S8 przez Sieradz wyrzuci z niego tylko część (za to bardzo dużą). Na tym rozwiązaniu stracą głównie takie miejsca jak np Oberża Knieja czy Port8 w Osjakowie itp. - bo ich ominie zupełnie ruch tranzytowy. Takie punkty jak Statoil czy np Zielona Weranda ten ruch tak czy inaczej by ominął gdyby powstałą obwodnica. Więc z mojego punktu widzenia lepsze S8 przez Sieradz niż obwodnica Wielunia.
Odosobnione zdanie mają te osoby, które w obwodnicy widziały jakąś iluzoryczną szanse na rozwój miasta. A niech ktoś mi powie jak się rozwinął taki Syców czy Oleśnica od kiedy wyprowadzono z tych miast S8?
Nie tak dawno oddano do użytku obwodnicę Pabianic. Mamy dzięki temu szybszy dojazd do Łodzi. Kiedyś jechałęm przez miasto, dziś je omijam. Co miasto na tym zyskało czy straciło? Wg mnie kompletnie nic. Stracił co najwyżej Statoil w Pabianicach, na którym czasami tankowałem, oraz KFC tuż obok. A to raczej nie są lokalni przedsiębiorcy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
hiszpan 
Wieluniaczek
KiKo



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 1504
Piwa: 17/150
Skąd: z północy
Wysłany: 2012-12-31, 02:49   

Rozumiem i jak najbardziej przyjmuję Twój tok myślenia, jednak mimo wszystko upieram się przy swojej opinii, a Twoją uznaję za nieprawidłową. Wzrost gospodarczy nie zależy wyłącznie od popytu na stacjach benzynowych oraz w punktach gastronomicznych, gdzie zaopatrują się kierowcy. Jego kwestia jest w tym punkcie istotna, jednak uważam, że Wieluń straci również w wielu innych dziedzinach gospodarki. Chyba nie na darmo swego czasu, Sieradz tak uparcie walczył o S8 ? Wieluń zresztą również.
Zwiększą się koszty dostaw oraz wysyłek wielu artykułów, odczują to wszystkie firmy, tak handlowe, jak produkcyjne. Przełoży się to na ceny artykułów detalicznych, o czym zapewne przekona się przeciętny Kowalski. Zmniejszą się możliwości reklamowe przedsiębiorstw. Nie wszyscy będą mieć ochotę nadrabiać około 40 km (Walichnowy-Wieluń-Złoczew v odwrotnie) i z S8 do Wielunia zjeżdżać. Jadący w konkretnej sprawie będą zmuszeni, ale okazyjnie już nie. Koszt zjazdu TIRa z trasy S8 (Walichnowy lub Złoczew) do Wielunia, wyniesie około 150 zł, samochodu dostawczego mniejszej masy około 100 zł. Obecnie przedsiębiorcy wieluńscy kosztów tych często nie ponoszą. Do czasu ukończenia S8. Na bilboardzie reklamowym ustawionym na S8 w okolicach Walichnów, czy Złoczewa, nie będzie napisu "odległość do firmy <z Wielunia> 2/3 km" co pewnie moglibyśmy zobaczyć na północnej obwodnicy, a będzie 16 / 20 km. To właśnie te argumenty przemawiały za osobami toczącymi boje o poprowadzenie S8 w ich okolicy. Walczyły o odległość ! Odległość do zysku. Wieluń przegrał. Następstwem będzie zmniejszenie prestiżu miasta. Tak w Polsce, jak i w Europie. Będzie to prawdopodobnie proces powolny, ale postępujący.
_________________

Ostatnio zmieniony przez hiszpan 2012-12-31, 03:07, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-12-31, 03:04   

Oprócz tego, co wymienił hiszpan, straty będą dla Wielunia odczuwalne również w innych dziedzinach. Firmy produkcyjne, centra logistyczne i inne najczęściej lokują się w pobliżu istotnych tras, aby jak najbardziej uprościć dojazd do nich i zminimalizować koszty transportu. Zatem po wybudowaniu S8 przez Sieradz możemy oczekiwać, że Wieluń stanie się znacznie mniej atrakcyjnym miejscem dla potencjalnych inwestorów, co może bezpośrednio przełożyć się na rynek pracy w naszym mieście. Zresztą Sieradz już na tym zyskuje, bo niedawno to właśnie tam zostało otwarte centrum dystrybucyjne Jeronimo Martins (właściciel sieci Biedronka) i zapewne jednym z głównych kryteriów przy wyborze lokalizacji była bliskość S8. Do tego oczywiście stracą wspomniane lokale usługowe i gastronomiczne rozlokowane przy "ósemce" w różnych częściach powiatu wieluńskiego, a wbrew pozorom jest ich niemało. Oprócz tego, prozaiczna kwestia, ale dla niektórych ważna. Ubędzie nam przelotowych połączeń autobusowych, które pewnie pojadą po nowej S8 (np. z Warszawą, Szklarską Porębą, Kudową Zdrój, itp.).
_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-12-31, 11:03   

hiszpan napisał/a:
Zwiększą się koszty dostaw oraz wysyłek wielu artykułów, odczują to wszystkie firmy, tak handlowe, jak produkcyjne. Przełoży się to na ceny artykułów detalicznych, o czym zapewne przekona się przeciętny Kowalski. Zmniejszą się możliwości reklamowe przedsiębiorstw. Nie wszyscy będą mieć ochotę nadrabiać około 40 km (Walichnowy-Wieluń-Złoczew v odwrotnie) i z S8 do Wielunia zjeżdżać. Jadący w konkretnej sprawie będą zmuszeni, ale okazyjnie już nie. Koszt zjazdu TIRa z trasy S8 (Walichnowy lub Złoczew) do Wielunia, wyniesie około 150 zł, samochodu dostawczego mniejszej masy około 100 zł. Obecnie przedsiębiorcy wieluńscy kosztów tych często nie ponoszą. Do czasu ukończenia S8. Na bilboardzie reklamowym ustawionym na S8 w okolicach Walichnów, czy Złoczewa, nie będzie napisu "odległość do firmy <z Wielunia> 2/3 km" co pewnie moglibyśmy zobaczyć na północnej obwodnicy, a będzie 16 / 20 km.
Prowadzę biznes a nawet dwa przy ósemce w Wieluniu i nigdy przez 10 lat żaden dostawca nie potraktował mnie ulgowo z uwagi na to, że miał łatwiejszy dojazd. Może ze 3 razy przywieziono mi coś po drodze przy okazji. Czy komuś z was firma kurierska dała lepszą cene dostawy z uwagi na dobrą lokalizację Wielunia? Od razu zastrzegam - nie wiem jak wygląda to w dużych firmach produkcyjnych bo nie zajmuję się tam logistyką - być może ma to jakiś wpływ, ale też nie demonizowałbym tego.
hiszpan napisał/a:
Walczyły o odległość ! Odległość do zysku. Wieluń przegrał. Następstwem będzie zmniejszenie prestiżu miasta. Tak w Polsce, jak i w Europie. Będzie to prawdopodobnie proces powolny, ale postępujący.
Wieluń nie jest pępkiem świata - wiem, że co poniektórym to nie w smak, ale taka jest prawda. Zapewne w dłuższej perspektywie miasto coś straci, ale to nie będzie aż tak wiele jak się wydaje.
Spooky napisał/a:
Firmy produkcyjne, centra logistyczne i inne najczęściej lokują się w pobliżu istotnych tras, aby jak najbardziej uprościć dojazd do nich i zminimalizować koszty transportu. Zatem po wybudowaniu S8 przez Sieradz możemy oczekiwać, że Wieluń stanie się znacznie mniej atrakcyjnym miejscem dla potencjalnych inwestorów, co może bezpośrednio przełożyć się na rynek pracy w naszym mieście. Zresztą Sieradz już na tym zyskuje, bo niedawno to właśnie tam zostało otwarte centrum dystrybucyjne Jeronimo Martins (właściciel sieci Biedronka) i zapewne jednym z głównych kryteriów przy wyborze lokalizacji była bliskość S8.
Tyle lat bylismy przy głównej trasie w Polsce i jakoś żadna firma logistyczna nami się nie zainteresowała. Od jakiegoś czasu mamy obwodnice Sycowa czy Oleśnicy - zauważyliście tam wysyp magazynów czy zakładów produkcyjnych? Bo ja nie. Oczywiście być może ktoś by chciał postawić koło Wielunia magazyn dystrybucyjny, tyle że te stawia się głównie przy węzłach, na przecięciach tras, a nie wzdłuż dróg. Bo tak to równie dobrze można je postawić w Wieluniu jak i w Wieruszowie czy Kępnie.
Spooky napisał/a:
Do tego oczywiście stracą wspomniane lokale usługowe i gastronomiczne rozlokowane przy "ósemce" w różnych częściach powiatu wieluńskiego, a wbrew pozorom jest ich niemało.
To przejedż się z kartką i zanotuj ile ich jest. Kojarzę raptem dwie stacje benzynowe (Orlen w Białej i BP w Osjakowie) plus kilka lokali hotelowo-gastronomicznych, w tym głównie zagłebie w Osjakowie (Mazurek, Podjadek, Symfonia), Skorpion w Białej, Łasuch, Knieja i może ze 2 jeszcze. Czy to bardzo dużo?
Spooky napisał/a:
Oprócz tego, prozaiczna kwestia, ale dla niektórych ważna. Ubędzie nam przelotowych połączeń autobusowych, które pewnie pojadą po nowej S8 (np. z Warszawą, Szklarską Porębą, Kudową Zdrój, itp.).
Fakt - tu pewnie stracimy kilka połączeń autobusowych. Ale wiele też będzie zależeć od ich rentowności.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW