Pomógł: 19 razy Wiek: 51 Dołączył: 24 Mar 2006 Posty: 1096 Piwa: 23/18 Skąd: Wieluń, now Łodź :(
Wysłany: 2009-03-02, 11:37 szkolenia /różne/ Łódź - info
a zakładam taki temat, jak będę miał coś ciekawego (czy ktoś) to można wrzucać...
daleko nie jest, sytacja na rynku jk widać, dokształcania nigdy dość...
i na początek:
Cytat:
Bezpłatne szkolenie
Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej
W dniu 27 marca 2009 r. Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi zaprasza studentów łódzkich uczelni wyższych na bezpłatne szkolenie pn. "Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej" organizowanego w ramach Systemu doradztwa i szkoleń oraz programu Młodzi w Łodzi.
W programie szkolenia m.in. sposoby prowadzenia działalności gospodarczej, procedury zakładania własnej firmy, wybór form opodatkowania, analiza ekonomiczno – marketingowa czy też promocja własnej firmy w nowoczesnej gospodarce.
Szkolenie poprowadzi Studium Nowoczesnych Technologii Szkoleniowo - Wdrożeniowych Sp. z o.o.
Szkolenie skierowane jest tylko i wyłącznie do studentów!!!
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest kompletne wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie go do organizatora (szczegóły w formularzu). Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Osoby zainteresowane potwierdzeniem swego udziału w szkoleniu proszone są o kontakt z organizatorem pod nr tel. 0 42 638 49 05, lub e-mail: szkolenia@sds.lodz.pl
Cytat:
Bezpłatne szkolenie
Podatki w małej firmie
W dniu 13 marca 2009 r. Urząd Miasta Łodzi zaprasza przedsiębiorców oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej na bezpłatne szkolenie pn. „Podatki w małej firmie”.
W programie szkolenia m.in. wybór formy opodatkowania podatkiem dochodowym, podatek VAT i kasa fiskalna, praktyczne aspekty ordynacji podatkowej, ustawy o swobodzie działalności gospodarczej czy jak przygotować się do kontroli z urzędu skarbowego? Szkolenie poprowadzi Kapital Sp. z o.o.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest kompletne wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie go do organizatora (szczegóły w formularzu). Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Osoby zainteresowane potwierdzeniem swego udziału w szkoleniu proszone są o kontakt z organizatorem pod nr tel. 0 42 638 49 05, lub e-mail: szkolenia@sds.lodz.pl
Łódzka Izba Przemysłowo-Handlowa zaprasza do udziału w jednodniowym szkoleniu pt.” „ NAJNOWSZE ZMIANY W ZAKRESIE PRAWA PRACY, CZAS PRACY I URLOPY ”
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom zagadnień związanych z problematyką prawa pracy ze szczególnym uwzględnieniem zmian, które miały miejsce w ostatnim czasie, jak również tematyki obliczania czasu pracy oraz urlopów. Niejasności związane z powyższymi zagadnieniami powodują, że wielu pracodawców ma poważne problemy z dostosowywaniem swoich firm do nowych wymagań jak również z prawidłowym ewidencjonowaniem czasu pracy swoich pracowników. Naraża się przez to na sankcje nałożone przez Państwową Inspekcję Pracy. Szkolenie, poza przedstawieniem zagadnień teoretycznych, ma na celu zapoznanie uczestników z elementami prawa od strony praktycznej, co pozwoli uniknąć w przyszłości błędów i nieprawidłowości. W czasie szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość na bieżąco rozwiązywać zadania i ćwiczenia związane z omawianą tematyką.
Data: 5 marca 2009 r.( czwartek) w godzinach 9:00 -16:00
Miejsce: Łódzka Izba Przemysłowo-Handlowa ul. Tuwima 30, 90-002 Łódź
Wykładowca: Piotr Grodzki jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Jest wykładowcą i doktorantem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie pisze pracę doktorską związaną z nadzorem korporacyjnym w Polsce. Od września 2007 roku jest aplikantem radcowskim w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Ukończył również studia podyplomowe „ Akademia Kompetencji Dydaktycznych” w Szkole Głównej Handlowej. Na co dzień zajmuje się m.in. problematyką prawną związaną z prawem pracy oraz zarządzaniem nieruchomościami.
ROGRAM SZKOLENIA
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe, oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
W trakcie szkolenia przewidziany jest lunch.
Osoby zainteresowane uczestnictwem prosimy o wypełnienie załączonego formularza zgłoszeniowego i przesłanie go faksem do biura ŁIPH na nr. : (42) 630 39 79. Dodatkowe informacje pod nr. tel: (42) 250 54 50, kom. 501 799 328.
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu
i takie, nie wiem o co chodzi, ale pewnie o pieniądze... tylko od kogo dla kogo?
Cytat:
Efektywne przygotowanie wniosku do Działania 3.2. RPO WŁ
Zapraszamy do udziału w dwudniowym szkoleniu, które odbędzie się w dniach 11-12 marca, (początek godz.9:00), pt. „Efektywne przygotowanie wniosku do Działania 3.2. RPO WŁ”
Szkolenie skierowane do przedsiębiorców zainteresowanych pozyskaniem wsparcia w ramach Działania 3.2. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego
Wykładowca: dr Rafał Kasprzak
Odpłatność:480 zł brutto ( firmy członkowskie 450 zł brutto)
Miejsce szkolenia: Siedziba Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej ul. Tuwima 30 w Łodzi
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe, oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
W trakcie szkolenia przewidziany jest lunch.
Osoby zainteresowane uczestnictwem prosimy o wypełnienie powyższego formularza zgłoszeniowego i przesłanie go faksem do biura ŁIPH na nr. : (42) 630 39 79. Dodatkowe informacje pod nr. tel: (42) 250 54 50, kom. 501 799 328.
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu.
Pomógł: 19 razy Wiek: 51 Dołączył: 24 Mar 2006 Posty: 1096 Piwa: 23/18 Skąd: Wieluń, now Łodź :(
Wysłany: 2009-03-05, 12:39
Cytat:
Skuteczna restrukturyzacja personelu - Szkolenie
Zapraszamy do udziału w szkoleniu nt. Skuteczna restrukturyzacja personelu - praktyczne zastosowanie ustawy o zwolnieniach grupowych, które odbędzie się w dniu 27 marca 2009 r.(piątek), w godz. 10.00 – 17.00
Dlaczego Warto uczestniczyć w szkoleniu?
Zwolnienie grupowe to trudny proces, który może zostać zniweczony przez błędy proceduralne. Dokładne przygotowanie trybu zwolnień wpływa na uniknięcie procesów przed Sądem Pracy, wypłat wysokich odszkodowań i niepożądanych przywróceń do pracy. Zazwyczaj partnerem w tym projekcie są związki zawodowe, które dysponują zapleczem prawnym i rygorystycznie kontrolują działania pracodawcy. Sprawnie przeprowadzone zwolnienia grupowe obniżają koszty społeczne po stronie pracowników i pracodawcy. Pozwalają również na efektywne wykorzystanie czasu pracy menadżerów.
Cel szkolenia:
Nabycie praktycznych możliwości zastosowania Ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.
Oferujemy:
· 2-osobowe zaproszenie, by mogli Państwo w gronie osób kluczowych w firmie, które posiadają tę samą wiedzę po szkoleniu wspólnie prześledzić ewentualne ścieżki restrukturyzacji,
· 3-godzinne, darmowe doradztwo wewnątrz Państwa placówki, w zakresie polityki zwolnień grupowych w terminie do pół roku od daty szkolenia, w dogodnym dla obu stron terminie / doradcy z firmy SUPROWICZ DORADZTWO PERSONALNE
· materiały szkoleniowe
· lunch
Trener: Tomasz Suprowicz – absolwent socjologii, praktyk zarządzania zasobami ludzkimi, pracował jako szef personalny dużych przedsiębiorstw, odpowiadał za politykę personalną, w tym również za przeprowadzenie projektów restrukturyzacyjnych personelu związanych ze zwolnieniami grupowymi.
Szczegółowy Program szkolenia
Formularz Zgłoszeniowy
Koszt dwuosobowego zaproszenia wynosi 680 zł brutto.
Powyższą kwotę prosimy przekazać na konto ŁIPH w BZWBK SA II O/ Łódź Nr konta : 71 1090 1304 0000 0000 3005 1354
Zgłoszenie uczestnictwa na Formularzu Zgłoszeniowym wraz z potwierdzeniem dokonania zapłaty prosimy przesyłać do Biura Izby na nr fax-u : 042 630 39 79 bądź e-mailem na adres : liph@liph.com.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24 marca 2009 r.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Biurem Izby pod nr telefonu 042 250 54 50
Cytat:
Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości
zaprasza do udziału w seminarium
Prawo zamówień publicznych- praktyczne aspekty stosowania przepisów ustawy
Termin: rozpoczęcie seminarium: 10 marca 2008r.
Miejsce seminarium: Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości w Łodzi, ul. Piotrkowska 86, front, II piętro
Czas trwania seminarium: 6 godzin
Godziny zajęć: godz. 10 00 - 16 00
Program seminarium: Program spotkania przewiduje m.in.
gdzie zamieszczać informacje o postępowaniach
jak dobrze przygotować siwz
zmiany ogłoszeń
zmiany treści specyfikacji
najczęstsze błędy w ofertach i przesłanki ich odrzucania
Metodyka prowadzenia zajęć: wykłady, konsultacje, case study
Wykładowca/Trener Wybitny specjalista z zakresu prawa zamówień publicznych, autor wielu publikacji, były arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, profesor Uniwersytetu Łódzkiego
Cena uczestnictwa jednej osoby: - 500,00* zł
(obejmuje: udział w szkoleniu, warsztatach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, zaświadczenie)
Zapraszamy do uczestnictwa w projekcie „Wiedza dla przedsiębiorczych” realizowanego przez Łódzką Izbę Przemysłowo- Handlową – lidera projektu i Eurokancelarię prof. M. Królikowskiej- Olczak- partnera projektu. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków EFS.
Kto może w nim wziąć udział?
Projekt skierowany jest do pełnoletnich pracowników zatrudnionych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach z terenu województwa łódzkiego na zasadach umowy o pracę lub umowy cywilno-prawnej.
Jakie szkolenia będą prowadzone?
W ramach projektu „Wiedza dla przedsiębiorczych” zostaną przeprowadzone dwa równoległe bezpłatne bloki szkoleniowe( biznesowy i językowy). Przystąpienie do projektu oznacza obowiązkowy udział w obydwu blokach szkoleniowych!
BLOK BIZNESOWY (ekonomiczno- prawny)
1.Prawne aspekty funkcjonowania MŚP.
2.Pomoc publiczna.
3.Zamówienia publiczne.
4.Marketing dla MŚP.
5.Prawo finansowe i finanse dla MŚP.
6.Public relations dla MŚP.
7.Postępowanie upadłościowe.
Jeden zjazd w miesiącu ( piątek-sobota) przez 7 miesięcy.
BLOK JĘZYKOWY
j. angielski
Dwa razy w tygodniu (łącznie 5 godz. tygodniowo) przez dwa semestry
Szkolenia oraz przewidziane w związku z nimi egzaminy ( w tym międzynarodowy egzamin językowy) są bezpłatne. Do egzaminów będą dopuszczone osoby uczestniczące w minimum 80% zajęć obydwóch kursów. Certyfikaty zostaną wydane po zdaniu końcowych egzaminów.
Kto poprowadzi zajęcia?
Zajęcia z bloku ekonomiczno-prawnego poprowadzą pracownicy naukowi Uniwersytetu Łódzkiego.
Zobacz życiorysy wykładowców ( doc)
Co zrobić aby zgłosić się do projektu?
Aby zgłosić swój udział w projekcie należy złożyć:
•formularz zgłoszeniowy •zaświadczenie o zatrudnieniu,
•kserokopię dowodu osobistego, •a także samodzielnie wypełnioną kartę odpowiedzi do testu z jęz. ang., która ma na celu zakwalifikowanie do grupy językowej o odpowiednim poziomie.
Nieznajomość języka angielskiego nie stanowi przeszkody do udziału w projekcie. W takim wypadku prosimy o zaznaczenie niniejszej sytuacji w formularzu zgłoszeniowym.
Pobierz odpowiednie dokumenty poniżej!
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (doc)
ZAŚWIADCZENIE O ZATRUDNIENIU (doc)
TEST Z ANGIELSKIEGO (doc)
KARTĘ ODPOWIEDZI (doc)
Gdzie należy dostarczyć dokumenty zgłoszeniowe?
Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie prosimy o dostarczenie podpisanych dokumentów do Biura Projektów: 90-002 Łódź, ul. Tuwima 30, siedziba w Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej.
Dodatkowych informacji o projekcie udziela Pani Ilona Mielczarek tel.42 250 54 50.
UWAGA: O przystąpieniu do projektu decyduje kolejność zgłoszeń.
W jakich terminach i godzinach będą prowadzone zajęcia?
Zajęcia w ramach projektu „Wiedza dla przedsiębiorczych” będą prowadzone zgodnie z niżej podanymi harmonogramami poza godzinami pracy uczestników.
W formularzu zgłoszeniowym należy zaznaczyć harmonogram wybranej grupy biznesowej oraz językowej.
Harmonogram grup szkoleń biznesowych:
Zajęcia w piątki o godz: 16:15 - 21:00
Zajęcia w soboty: 8:30 - 13:30
[ Dodano: 2009-12-29, 09:04 ]
Cytat:
BEZPŁATNE KURSY Z EGZAMINEM ZAWODOWYM!2009-12-18
Zapraszamy do udziału w bezpłatnych kursach z egzaminem w zawodach: mechanik pojazdów samochodowych, cukiernik, piekarz, stolarz oraz kurs na mistrza w zawodzie piekarz.
Dokumenty:
1. ksero świadectwa szkolnego
2. ksero dowodu osobistego
3. jedno zdjęcie (37x52)
4. zaświadczenie o zatrudnieniu / w przypadku prowadzenia działalności na wpisie z działalności zaznaczyć, że nadal prowadzi swoją działalność
Warunki:
- osoba zameldowana na terenie Łodzi bądź województwa łódzkiego
- osoby pełnoletnie do 64 r.ż
- osoby nie uczące się już w formach szkolnych
- osoby pracujące
W przypadku czeladnika: min. wykształcenie podstawowe oraz umiejętności praktyczne w zawodzie ( nie muszą być uargumentowane stażem).
W przypadku mistrza min. wykształcenie zasadnicze oraz kandydat musi posiadać tytuł czeladnika i 3-letni staż pracy po czeladniku
Dokumenty należy składać Łódź ul. Jaracza 45 wejście A parter (Pałacyk) tel. 513-100-635
Termin szkoleń styczeń 2010.
Łódzka Izba Przemysłowo-Handlowa wraz z EEDRI- Instytutem Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem Ekonomicznym przy SWSPiZ w Łodzi przystępuje do realizacji projektu pt. „Akademia Zarządzania Innowacjami”.
Zapraszamy pracowników firm do udziału w projekcie "Akademia Zarządzania Innowacjami". Projekt ten obejmuje: szkolenia wstępne i szkolenia rozszerzone, które pozwalają uzyskać kompleksowe informacje i praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania innowacjami, które z kolei umożliwiają tworzenie i wdrażanie strategii innowacji w firmie.
Projekt bazuje na internetowym narzędziu samooceny całościowego zarządzania innowacjami (narzędzie SAT). Narzędzie to stworzone zostało na zlecenie Komisji Europejskiej w celu ujednolicenia modelu oceny i pomocy pracownikom w zarządzaniu innowacjami. Składa się ono z 2 kwestionariuszy dostępnych on-line na platformie projektu IMP3rove. Pytania podzielone zostały zgodnie z piramidą innowacji.
Narzędzie SAT uznane zostało za wstępny standard oceny zarządzania innowacjami w ramach porozumienia z Europejskim Komitetem Standaryzacji.
Szkolenie kończy się zdobyciem certyfikatu z zakresu Zarządzania Innowacjami, gwarantującym znajomość narzędzia SAT, rekomendowanego przez Komisję Europejską.
Akademia Zarządzania Innowacjami realizowana jest w ramach działania 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw PO KL.
Rekrutacja już od 04.01.2010 r. Grupy 10 osobowe.
Program szkolenia: 5 dni po 8 godzin.
Tylko 120 miejsc!
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o wypełnienie poniższej deklaracji!
DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Prosimy o zapoznanie się z następującymi dokumentami!
REGULAMIN PROJEKTU
REGULAMIN REKRUTACJI
UMOWA Z BENEFICJENTEM
Szczegółowych informacji nt. udziału w projekcie udziela Pan Aleksander Iwuć tel: (42) 250 54 50.
Pomógł: 19 razy Wiek: 51 Dołączył: 24 Mar 2006 Posty: 1096 Piwa: 23/18 Skąd: Wieluń, now Łodź :(
Wysłany: 2010-05-05, 12:47
Przedsiębiorczość dla wiosek, miasteczek i miast
Miło nam poinformować, iż przystąpiliśmy do realizacji nowego projektu pt. "Przedsiębiorczość dla wiosek, miasteczek i miast siłą naszego regionu" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach Działania 6.2 "Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia".
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
W związku z częstymi pytaniami i zgłaszanymi przez Państwa wątpliwościami, co do zameldowania informujemy, iż na stronie zamieszono obowiązujący Regulamin w nowej wersji.
REGULAMIN PROJEKTU nowy
Warunkiem uczestnictwa jest ZAMELDOWANIE na terenie działania projektu oraz NIEPOSIADANIE zarejestrowanej działalności gospodarczej przez okres ostatnich 12 miesięcy!
Priorytetowo traktowane będą:
* osoby zamieszkujące w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców zamierzające podjąć działalność gospodarczą niezwiązaną z produkcją roślinną i zwierzęcą;
* osoby, które utraciły zatrudnienie z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie do 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu, bądź utracą zatrudnienie (są w okresie wypowiedzenia);
* osoby bezrobotne, w tym długotrwale bezrobotne;
* osoby do 25 r.ż.;
* osoby w wieku 45+.
Pomógł: 19 razy Wiek: 51 Dołączył: 24 Mar 2006 Posty: 1096 Piwa: 23/18 Skąd: Wieluń, now Łodź :(
Wysłany: 2010-05-05, 12:52
Cytat:
„Pracownik biurowy – program szkoleń dla firm”2010-04-01
Projekt „Pracownik biurowy – program szkoleń dla firm” realizowany jest w ramach projektu WND-POKL.08.01.01-10-037/09, nr umowy UDA-POKL.08.01.01-10-037/09-00, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytetu VIII. Regionalne Kadry gospodarki, Działania 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałania 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.
ILOŚĆ MIEJSC
Organizator przewiduje od 3 do 5 grup szkoleniowych po 15 osób każda.
OPIS SZKOLENIA
Szkolenie składa się ze 120 godzin dydaktycznych, zaplanowanych na 15 dni roboczych, po 8 h dziennie (w ramach czasu pracy). Zajęcia odbywać się będą w godzinach 8:30 – 16:30 (od dwóch do sześciu razy w tygodniu – w zależności od preferencji przedsiębiorcy i pracownika). Każdemu pracownikowi oddelegowanemu na szkolenie będą zapewnione dodatkowo materiały szkoleniowe oraz pełen catering – kawa, herbata, obiad.
DLA KOGO?
Szkolenie skierowane jest do pracowników mikro- i małych przedsiębiorstw zatrudnionych na umowę o pracę, której gratyfikacja nie jest niższa niż najniższa pensja krajowa. Przedsiębiorstwa muszą znajdować się na terenie Łodzi. W szkoleniu może brać udział dowolna liczba pracowników z jednego przedsiębiorstwa, a nie mogą brać udziału właściciele przedsiębiorstw.
W JAKIM CELU?
Celem poprawienia skuteczności i wydajności pracowników.
KOSZT SZKOLENIA
Szkolenie jest BEZPŁATNE. Wartość szkolenia za jednego pracownika wynosi 4741,25 zł, pomoc publiczna dla przedsiębiorcy za jednego pracownika wynosi 3793,00 zł, wkład własny przedsiębiorcy za jednego uczestnika wynosi 948,25 zł. Nie jest to kwota, jaką fizycznie pracodawca uiszcza na rzecz Organizatora szkolenia. Jest to wysokość świadczeń, jakie pracownik oddelegowany na szkolenie w ramach czasu pracy otrzyma od pracodawcy.
PROGRAM
W skład szkolenia wchodzą następujące zagadnienia:
a) Organizacja miejsca pracy i pracy własnej
b) Obsługa programu MS Office (Word, Excel, Access)
c) Internet – strony WWW, poczta elektroniczna
d) Zagadnienia prawne (prawo pracy, dokumenty w pracy biurowej)
e) Profesjonalna obsługa klienta – umiejętności interpersonalne, mowa ciała
f) Obsługa urządzeń biurowych (telefon wielofunkcyjny, faks, skaner, ksero, kalendarz sieciowy)
g) Obsługa programu Gestor (system wspomagający budowanie trwałych relacji z klientami. Skutecznie wspiera różnego rodzaju działania handlowe i marketingowe)
h) Obsługa programu Polaris (zbudowany w oparciu o szereg list: Osoby/kontakty, Firmy/instytucje/klienci, Projekty, Aktywności/zdarzenia/zadania, Płatności, Dokumenty, Lista dodatkowa do zdefiniowania wg potrzeb użytkowników. Więcej: http://polaris.com.pl/ind...rania_Polaris_1 )
MIEJSCE SZKOLENIA
90-434 Łódź, ul. Piotrowska 145
Siedziba firmy Brawo sp.j.
INFORMACJA I ZAPISY
Monika Lis tel. 696 488 588, e-mail: ace.edu@wp.pl
oraz
Siedziba firmy Brawo sp.j., ul. Piotrkowska 145, 90-434 Łódź
Tel.(042)6365619, fax: (042) 6373121
e-mail: robert@brawo.pl, gosia@brawo.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum