Swoją drogą, gdyby tak zaoszczędzone w tym przetargu pieniądze przeznaczyć na budowę obwodnicy w ciągu północ - południe...
Być może na nic nie przeznaczą "oszczędności" a jak już to ... prędzej na jakąś MNIEJ wirtualną , a nie mniej potrzebną inwestycję od tej proponowanej przez Ciebie. Miejmy nadzieję że np na obwodnicę Kępna w ciągu S11 - wtedy S8 zyska powiązanie z DK11. Tylko obwodnica Kępna to ~0,5mld PLN więc jeszcze gdzieś muszą "zaoszczędzić"
Oferta na poziomie 55% kosztorysu wygląda może niepokojąco, ale 10/11 mieściło się w przedziale 55-70% więc mam nadzieję że to realna cena.
TazmaN, jak na razie to siedzą i myślą kogo by tu wybrać
Radio Ziemi Wieluńskiej napisał/a:
20 czerwca 2014
Informację o oferentach burmistrz Antczak otrzymał bezpośrednio od dyrektor łódzkiego oddziału GDDKiA, Iwony Zatorskiej-Sytyk. Jak dodaje obecnie trwa analiza kosztorysów i do podpisania finalnej umowy może dojść najpóźniej do końca września.
Konsorcjum firm Strabag oraz Heilit+Woerner ma zbudować obwodnicę północną Wielunia
Po trwającej blisko cztery miesiące analizie ofert, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi rozstrzygnęła przetarg na budowę obwodnicy Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8. Do realizacji inwestycji wybrano konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. (lider) oraz Heilit+Woerner Sp. z o.o. (partner). Szefowa łódzkiej GDDKiA Iwona Renata Zatorska-Sytyk podpisała zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty w dniu 14 października. Na ostateczną decyzję trzeba jeszcze chwilę poczekać.
- Jeśli w ciągu 10 dni nie wpłyną odwołania, nic już nie będzie stało na przeszkodzie, aby podpisać umowę na budowę obwodnicy Wielunia - mówi Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA w Łodzi.
Wybrane konsorcjum wyceniło budowę trasy na północ od Wielunia na 177 mln 880 tys. złotych. Była to najkorzystniejsza cenowo oferta spośród 11 zgłoszonych. Czas realizacji inwestycji to 19 miesięcy, nie licząc okresów zimowych. Punkty przyznano ostatecznie tylko pięciu ofertom, pozostał przedsiębiorstwa zostały wykluczone przez GDDKiA.
Obwodnica będzie miała 13,2 km długości, a jej podstawowym zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego (głównie ciężkiego) z miasta. Trasa zostanie wybudowana w klasie GP, zastosowane zostanie rozwiązanie doskonale sprawdzające się w Skandynawii, czyli układ 2+1. Oznacza to, że jezdnia będzie miała trzy pasy ruchu po 3,5 metra szerokości każdy - dwa w jednym kierunki i jeden w przeciwnym (naprzemiennie). Po nowej trasie będzie się można poruszać z prędkością 100 km/h.
W ramach inwestycji zbudowane zostaną trzy węzły drogowe: „Biała”, „Raczyn” i „Jodłowiec”, które skomunikują obwodnicę z drogami niższych kategorii. W sąsiedztwie węzłów „Raczyn” i „Jodłowiec” pojawią się dodatkowo zatoczki autobusowe i chodniki pozwalające na bezpieczne poruszanie się pieszych. Zbudowane zostaną ponadto: osiem wiaduktów, osiem mostów i dwa przejazdy gospodarcze. Część wymienionych obiektów będzie pełniła także funkcję przepustów dla zwierząt.
Dziś podpisali umowę dotyczącą obwodnicy północnej ... ale nie na na samą budowę. Coś co mi umknęło .... chyba tylko dlatego że postępowanie prowadziła GDDKiA oddział w ... Gdańsku
Cytat:
Przedmiot zamówienia: Zarządzanie Kontraktem: „Budowa obwodnicy m. Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8”, w tym pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót.
Przedmiotem zamówienia jest:Zarządzanie Kontraktem: „Budowa obwodnicy m. Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8”, w tym pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót.
Usługa obejmuje:
- zarządzanie i koordynację realizacji budowy obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 Decyzja Pozwolenia na budowę nr 182/10 z dnia 30.06.2010 r. wydana przez Wojewody Łódzkiego wraz z zarządzaniem i koordynacją realizacji robót objętych dodatkową dokumentacją projektową objętą Decyzją pozwolenia na budowę 195/10 z dnia 15.03.2010 roku wydana przez Starostę Wieluńskiego;
- sprawdzenia całej dokumentacji projektowej, jej kompletności, wzajemnej zgodności i wyników, dokonania kontrolnych obliczeń w celu znalezienia ewentualnych błędów;
- prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z realizacją projektu;
- wypełnianie obowiązków sprawozdawczych wynikających z procedur UE, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz współpracę w tym zakresie ze służbami GDDKiA;
- świadczenie usług zarządzania, kontroli i nadzoru inwestorskiego nad budową w/w odcinka drogi krajowej nr 8;
- udział w przeglądach w okresie gwarancji.
Wykonawca w ramach usługi zarządza, pełni kontrolę i nadzór inwestorski, a także współpracuje ze służbami Zamawiającego w zakresie sprawozdawczości i promocji realizowanego Projektu unijnego.
Kontrakt na roboty budowlane będzie realizowany zgodnie z „Warunki kontraktu na budowę dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Zamawiającego”. COSMOPOLI CONSULTANTS, wydanie angielsko- polskie 2000. Tłumaczenie pierwszego wydania FIDIC 1999.
Wykonawca (zwany również „Konsultantem”) w ramach Umowy będzie wykonywał czynności przypisane Inżynierowi w wyżej wymienionych Warunkach Kontraktowych.
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie
z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz.1409), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 poz. 907 ze zm.).
Nazwa/adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Biuro Usług Inwestycyjnych Ciechański & Haładaj Sp. j., ul. Wodna 47, 90-046 Łódź
Cena: 6 093 420,00 zł
Data udzielenia zamówienia: 14.11.2014 r.
Oferta z najniższą ceną: 6 093 420,00 zł
Oferta z najwyższa ceną: 9 802 300,50 zł
Nie podpisali jeszcze umowy na budowe... a pamiętam jak pani dyrektor z gddkia w marcu mówiła żeby do połowy lipca nie było nasadzeń bo wykonawca już wchodzi.
W ogóle ten przetarg trwa długo od ogłoszenia do rozpoczęcia robót minie 1,5 roku, + 2 sezony robót i koniec 2016 jest zagrożony.
Zgodnie z zapowiedziami z końca poprzedniego tygodnia, dziś podpisano umowę na budowę obwodnicy.
Coraz więcej zielonego, coraz mniej czerwonego na mapie stanu budowy dróg krajowych w łódzkim .
Jeszcze tylko dzisiejsza informacja ze strony GDDKiA:
Cytat:
01-12-2014
Obwodnica Wielunia w budowie.
1 grudnia w łódzkim Oddziale GDDKiA podpisano umowę na budowę obwodnicy Wielunia. Drogę wybuduje konsorcium firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (dawne Heilit Woerner). Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 (która zostanie przemianowana na DK 74) będzie miała 13,2 km długości, a jej podstawowym zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego (głównie ciężkiego) z ciasnego centrum miasta. Trasa będzie miała klasę GP, czyli główna ruchu przyśpieszonego. W tym przypadku zastosowane zostanie rozwiązanie doskonale sprawdzające się w Skandynawii, czyli układ 2+1. Oznacza to, że jezdnia będzie miała 3 pasy ruchu po 3,5 metra szerokości każdy, dwa w jednym kierunki i jeden w przeciwnym (naprzemiennie).W ramach inwestycji zbudowane zostaną trzy węzły drogowe: „Biała”, „Raczyn” i „Jodłowiec”, które pozwolą na wygodne skomunikowanie obwodnicy z dogami niższych kategorii. W sąsiedztwie węzłów „Raczyn” i „Jodłowiec” pojawią się dodatkowo zatoczki autobusowe i chodniki pozwalające na bezpieczne poruszanie się pieszym. W ramach przedsięwzięcia zbudowanych będzie ponadto: 8 wiaduktów, 8 mostów i 2 przejazdy gospodarcze. Część wymienionych obiektów będzie pełniła także funkcję przepustów dla zwierząt. Po nowej trasie będzie się można poruszać z maksymalną dozwoloną prędkością 100 km/h. Koszt budowy obwodnicy to 177.880.253,76 złotych, czas budowy: 19 miesięcy (bez okresu zimowego 15 grudnia - 15 marca).
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-05, 07:56
Muszę powiedzieć że byłem generalnie optymistą co do zmniejszenia ruchu w Wieluniu na "8" po oddaniu S8, ale jak wczoraj ok 16 wyjechałem na Traugutta i nie było żadnego korka to przerosło to moje najśmielsze oczekiwania.
zbigie wczoraj jeszcze dwa razy przejechałem po Twojej ulicy - ale to z czystego odruchu... tyle czasu skręcałem w prawo unikając korka że teraz tak jakoś po prostu wrzucałem migacz i skręcałem nie zwracając uwagi że przecież jadąc prosto będzie tak samo szybko (może nawet szybciej)
Mam jeszcze jedno pytanie dla znawców tematyki sygnalizacyjnej - czy to możliwe że z powodu znacząco mniejszego natężenia ruchu na Traugutta/Głowackiego sygnalizacja daje dłuższe zielone światła dla Sieradzkiej? Nie wiem czy to tylko autosugestia czy przejazd Sieradzką też stał się trochę łatwiejszy.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum