Wysłany: 2008-10-20, 19:50 O połączeniach kolejowych inaczej ....
O połączeniach kolejowych inaczej .... czyli jakie linie kolejowe planuje/planowało się w okolicy Wielunia.
Na pierwszej mapce "historycznie" planowane przebiegi szybkiej kolei Warszawa-Piotrków-Wieluń-Wrocław z lat 1966 -2001.
UWAGA poniżej aktualny CIEKAWY WARIANT!! z ministerialnej strony (druga mapka)
Na drugiej aktualnej mapce (fragment załącznika do konsultacji społecznych budowy szybkiej kolei itd), w jednym z wariantów linia Warszawa-Wrocław przebiega przez Wieluń tzn, obok wariantów:
Warszawa-Łódź-Kalisz-Wrocław Warszawa-Łódź-Łask-Sieradz-Kępno-Wrocław
wrysowany jest także wariant:
Warszawa-Łódź-Łask-Wieluń-Kępno-Wrocław
Mam tylko nadzieję że lokalne władze głośno poprą ten wariant. Wariant taki uatrakcyjnił i zaktywizowałby południowo-zachodnią część województwa i połączyłby Wieluń z Łodzią. Największe szanse ma wariant przez Kalisz (szanse realizacji "wieluńskiego" wariantu nie są zbyt duże ale oddać bez walki WSTYD).
źródło: http://www.mi.gov.pl/file...lizjekoleje.JPG
wiel_bel.JPG MAPA HISTORYCZNA, raz wygrzebana w necie, nie mogę jej znaleźc ponownie
Koniec pociągów kursujących przez Wieluń?
2008-11-19
Wracamy do sprawy nowych rozkładów jazdy kolei. Okazuje się, że na odcinkach Wieluń – Janinów i Herby Nowe – Zduńska Wola Karsznice najprawdopodobniej nie będą kursowały pociągi pasażerskie.
Według związkowców, winę za brak połączeń ponosi łódzki Urząd Marszałkowski, który po prostu nie zamówił przewozów.
Więcej szczegółów w relacji Krzysztofa Krawczyka (na stronie źródłowej: http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3420)
no to pieknie jak ja sie do poznania dostane? a slyszalem ze mozna bylo wysylac mejle do starostwa w tej sprawie a takze z innej beczki ze pociagi beda mialy zmienione godz odjazdow...
_________________ szczerosc u czlowieka cenie bardziej niz falszywe uczucie
Niekoniecznie - podlinkowałeś jedynie projekt rozkładu jazdy PKP, na stronach .... Deutsche Bahn a nie zatwierdzony rozkład. Masz jakieś inne źródło z którego czerpiesz informację o tych dwóch pośpiesznych ??.
Jeżeli możesz to podlinkuj materiał dowodzący że projekt rozkładu pośpiesznych wejdzie w takiej formie o jakiej piszesz w wątku: http://www.wielun.biz/viewtopic.php?t=6536.
wlasnie. juz sie dosc nasluchalem o tych zmianach. w tamtym roku mieli likwidowac ale ludzie pisali wlasnie rzeczone maile do wladz i sprawa sie uspokoila. natomiast moim zdaniem jakies zmiany beda i to juz niedlugo bo pkp nie chce finansowac nierentownych przewozow poza tym szykuje sie tez modernizacja torowisk w zwiazku z euro(czy u nas nie wiem)
_________________ szczerosc u czlowieka cenie bardziej niz falszywe uczucie
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-11-25, 14:45
stefan_pol napisał/a:
podlinkowałeś jedynie projekt rozkładu jazdy PKP, na stronach .... Deutsche Bahn a nie zatwierdzony rozkład
(...)
Ja tam projektu nie traktuję jako pewnik.
Ten projekt był oficjalnie przedstawiony na forum skyscrapercity jako wiarygodny, więc faktycznie wydaje się taki być, chociaż oczywiście nigdy nie można mieć 100% pewności. Z początkiem grudnia powinna pojawić się oficjalna informacja o nowym rozkładzie na stronach PKP, do tego czasu jednak ufam projektowi rozkładu na stronach DB. Tym bardziej, że od nowego roku pociągi pospieszne przejmie spółka PKP IC, a więc nie będą one dofinansowywane z budżetów województw.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Jeśli wszystko się sprawdzi, przez Wieluń będą przejeżdżały dwa pociągi: Barbakan i Wiking, czyli dokładnie te pociągi, które znajdują się w rozkładach na niemieckich stronach:
http://miasta.gazeta.pl/c...na_samolot.html
Nie dofinansowując "linii wieluńskiej", łódzki Urząd Marszałkowski ciuła chyba kasę na wkład własny opisanego poniżej przedsięwzięcia. Szkoda że w planach urzędu marszałkowskiego niema zakupu chocby jednego szynobusu na naszą linię .... ale w końcu województwo łódzkie kończy się na Sieradzu.
POLSKA Dziennik Łódzki napisał/a:
Ruszą maszyny po szynach wcale nie ospale
2008-11-27
Łódź wraca do pomysłu budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W Ministerstwie Rozwoju Regionalnego leży projekt Urzędu Marszałkowskiego, z którego wynika, że w 2012 r. między Łodzią a powiatami, które je otaczają, kursować będzie 20 szynobusów. W MRR projekt spodobał się na tyle, że od razu wciągnięto go na listę inwestycji priorytetowych. To na razie tylko propozycja, bo decyzje mają zapaść do końca stycznia.
Chodzi o nie byle jakie pieniądze, bo tylko pierwszy etap inwestycji, czyli modernizacja 23 km linii kolejowej między Ozorkowem a Zgierzem, przebudowa przystanków i zakup szynobusów to blisko 300 mln zł, z których prawie połowę może dać Unia Europejska.
Na czym polega pomysł? Na wprowadzeniu szybkich szynobusów na linie Łódź Kaliska - Łowicz, Łódź Widzew - Kutno, Łódź Fabryczna - Koluszki, Łódź Kaliska - Tomaszów i Ozorków - Zgierz. Szynobusy pędzące ponad 100 km/h i zabierające po 200 osób jednym kursem mają odciążyć zbliżające się do granic przepustowości łódzkie arterie, także te wjazdowe. Dzięki temu z krańców aglomeracji do centrum miasta podróż ma trwać mniej niż pół godziny - dwa razy krócej niż obecnie. Skorzystać na tym mają mieszkańcy powiatów ościennych, którzy pracują w Łodzi, a także studenci, wielbiciele kina, teatru i zakupów. Projekt ma być kompatybilny z Łódzkim Tramwajem Regionalnym i zmodernizowaną linią tramwajową Retkinia - Augustów, co ma oznaczać brak problemów z przesiadkami. Po 2012 r. szynobusy będą korzystać z tunelu, którym PKP dla szybkiej kolei chce połączyć nowy, podziemny Dworzec Centralny z Łodzią Kaliską.
- Wówczas już z samego centrum Łodzi szynobusy będą wyjeżdżać w kierunku Kutna, Łowicza, Koluszek, Pabianic, Łasku, Zduńskiej Woli i Sieradza - wylicza Witold Stępień, członek zarządu województwa łódzkiego odpowiedzialny za infrastrukturę. - Szynobusy to jednostki o mniejszej pojemności niż tradycyjny skład, ale lepiej przystosowane do jazdy na krótkich odcinkach. Chcemy, by kursowały także na lotnisko Lublinek i w okolice węzła autostrad A1 i A2 w Strykowie. W dalszej perspektywie projektu liczymy też na takie sytuacje, że ktoś, kto będzie jechał autostradą, zaparkuje pod Strykowem i do Łodzi na ważne spotkanie czy zakupy dojedzie szynobusem.
Pierwszy etap inwestycji ma się zakończyć w 2012 r. Pojazdy jeździć będą w barwach nowej, aglomeracyjnej spółki. Czy nowa kolej będzie konkurować z usamorządowionymi Przewozami Regionalnymi?
- Konkurencja jest zawsze zdrowa, ale obie spółki funkcjonować będą raczej na innych polach - powątpiewa Stępień. - Poza tym w Przewozach Regionalnych nasz samorząd będzie miał 5,8 proc. udziałów, a więc rozwiązywanie naszych problemów regionalnych i komunikacyjnych będzie bardzo trudne. Dlatego trzeba mieć coś w odwodzie - dodaje Stępień.
W urzędzie przyznają, że nie zlecano żadnych badań, z których wynikałoby, że szynobusy nie będą jeździć puste. Urzędnicy wychodzą z założenia, że oferta ŁKA to propozycja szybkiego i taniego transportu, która opłaci się mieszkańcom aglomeracji.
- Jest to pomysł rozważany od lat 60., ale jak najbardziej słuszny - uważa prof. Tadeusz Markowski, szef katedry zarządzania miastem i regionem na wydziale zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. - Za kilka lat ludzie skończą z manifestowaniem swego dobrobytu i odstawią samochody. Zrozumieją, że podróż autem w warunkach metropolii to strata pieniędzy i czasu. Jeśli tylko ten system będzie koherentny z innymi typami komunikacji, to ludzie będą z niego korzystali.
Nieoficjalnie wiadomo, że marszałkowscy urzędnicy obawiają się, że projekt może utrącić europejska biurokracja. Chodzi o to, że w projekcie znajdują się mapki, z których wynika, iż szynobusy dojadą do Kutna, Łowicza i Sieradza, a więc poza granicę aglomeracji.
- Dla ministerstwa to niespójność, mogąca zdyskwalifikować projekt. Dlatego wyjaśniamy, że pociąg nie może zatrzymać się na granicy aglomeracji i zawrócić - mówi jeden z urzędników Urzędu Marszałkowskiego. - Dlatego też przez pierwsze pięć lat szynobusy dojadą tylko do stacji w pobliżu granic aglomeracji. Po tym okresie traci ważność tzw. trwałość projektu, a zatem żaden z unijnych komisarzy nie będzie się już mógł przyczepić i szynobusy legalnie będą mogły dojechać do Sieradza i Łowicza.
Według młodego mieszkańca Ozorkowa, który dojeżdża do pracy w łódzkim Dellu, pomysł wart będzie komentarza dopiero wtedy, gdy się zmaterializuje. - Byłoby świetnie, ale na razie musimy się tłoczyć w małych busach, bo tramwaj czy autobus to strata czasu - mówi mężczyzna.
źródło: http://polskatimes.pl/dzi...spale,id,t.html
Związkowcy z kolejarskiej Solidarności będą pikietowali pod Urzędem Marszałkowskim bo nie zgadzają się na zmiany zawarte w nowym rozkładzie jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od 13-go grudnia.
Nie godzą się z likwidacją połączeń na trasie Wieluń - Janinów i Herby Nowe - Zduńska Wola Karsznice i 3-go grudnia będą pikietować pod Urzędem Marszałkowskim w Łodzi. Związkowcy z kolejarskiej Solidarności twierdzą ,że likwidacja połączeń to wina Urzędu Marszałkowskiego, który nie zamówił przewozów pasażerskich. Wynajęli autobus, który bezpłatnie przewiezie wszystkich zainteresowanych z Wielunia do Łodzi, tak by mogli się przyłączyć do pikiety.
Relacja Katarzyny Jaśko (na stronie źródłowej: http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3498 )
Pomógł: 22 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 2051 Piwa: 9/14 Skąd: Chotów
Wysłany: 2008-12-02, 20:08
Pawel napisał/a:
MAM DOŚYĆ ŁODZI!! NIE CHCE BYĆ W WOJ. ŁÓDZKIM!!
To się przeprowadź. Zaraz zostanę storpedowany, ale nie wiem czemu, Wieluniacy uważają się za pępek świata, wszystko im się należy, mają mieć to co mają wielkie metropolie - MCDonaldy, Galerie Handlowe, baseny, tylko dlatego, ponieważ jest to Wieluń - miasto z historią... Obudźcie się, jeśli nic nie wyjdzie z inicjatyw lokalnych, na wyższym szczeblu możecie o tym zapomnieć...
dawid W trakcie przeprowadzki do Wielunia się gra, się ma
Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 1173 Piwa: 14/19 Skąd: znienacka
Wysłany: 2008-12-02, 21:59
nie mam zamiaru krytykowac "obrońców" połączeń kolejowych przez Wieluń, ale dzisiaj ok godz. 9.20 widziałem pociąg składający się z 3 wagonów totalnie PUSTY!!!Po co utrzymywać nierentowne połączenia?
Dla kilkunastu porannych pasażerów?
Dla mnie to porażka
_________________ Potrzebujesz DSL-a, Neostradę? Call me 502-408-902
Zaraz zostanę storpedowany, ale nie wiem czemu, Wieluniacy uważają się za pępek świata, wszystko im się należy, mają mieć to co mają wielkie metropolie - MCDonaldy, Galerie Handlowe, baseny, tylko dlatego, ponieważ jest to Wieluń - miasto z historią...
A ja Cie nie storpeduję. Myśle dokładnie tak samo jak Ty. Dodałbym do tej listy jeszcze międzynarodwe lotnisko, aquapark i stadion z meczami Euro 2012
Prawda jest taka że jesteśmy tylko niewielkim miasteczkiem i nic więcej...
nie mam zamiaru krytykowac "obrońców" połączeń kolejowych przez Wieluń, ale dzisiaj ok godz. 9.20 widziałem pociąg składający się z 3 wagonów totalnie PUSTY!!!Po co utrzymywać nierentowne połączenia?
Dla kilkunastu porannych pasażerów?
Dla mnie to porażka
Ja od września do końca listopada jeździłem po 3-4 razy w tygodniu pociągami do Katowic i Tarnowskicvh Gór i nigdy nie było aby pociąg jechał pusty. W Wieluniu wsiadało od 10-20 osób to samo w Pątnowie. A od Kalet czasem zaczynało brakować miejsc siedzących.
A poza tym, gdyby te pociągi były nierentowne, to zostałyby zlikwidowane o nie obcięte o 3 stacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum