Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 27 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-10-13, 21:12
glupek napisał/a:
TIRy nie zniknęły. Już wcześniej miały zakaz wjazdu do miasta w godz. chyba 6-18.
A zwróciłeś może uwagę na to, co działo się w okolicznych wioskach przez ten zakaz? Ludzie, którzy mieli na wsiach ciszę i spokój, w nagrodę dostali tranzyt przy samych ogródkach domowych!!! A dzięki temu, że teraz jest obwodnica, to tiry, które docelowo nie jadą do Wrocka, nie robią szumu również w niewinnych wsiach...
glupek napisał/a:
Tak poza tym jak korki były, tak są i będą dalej. Ostatnio 4 godziny po wykolejeniu się w centrum kilku tramwai odcinek 3 km pokonywałem 1,5 godziny.
Korki kierowcy tworzą czasami na własne życzenie i nie tylko ze względu na światła czy utrudnienia w ruchu... Zwłaszcza przy zwężkach niektórym śpieszy się bardziej i zamiast jechać na tzw zakładkę wszyscy pchają się do samego końca i wciskają "na chama" przez co robi się zamieszanie!
A wracając do tematu Wielunia to może zamieszkaj na jakiś czas np na rogu Śląskiej i Piłsudskiego... Często przebywam w tamtejszych sklepach i w czasie przejeżdżania jakiegokolwiek tira aż trzęsą się ściany!!! Pomijam, że to skrzyżowanie jest zupełnie za małe i każda awaria świateł paraliżuje miasto
TIRy nie zniknęły. Już wcześniej miały zakaz wjazdu do miasta w godz. chyba 6-18.
A zwróciłeś może uwagę na to, co działo się w okolicznych wioskach przez ten zakaz? Ludzie, którzy mieli na wsiach ciszę i spokój, w nagrodę dostali tranzyt przy samych ogródkach domowych!!! A dzięki temu, że teraz jest obwodnica, to tiry, które docelowo nie jadą do Wrocka, nie robią szumu również w niewinnych wsiach...
Obwodnica jest płatna dla ciężarówek pow. 3,5 t. więc fakt jej istnienia w okolicznych wioskach nic nie zmienił.
bartek89 napisał/a:
glupek napisał/a:
Tak poza tym jak korki były, tak są i będą dalej. Ostatnio 4 godziny po wykolejeniu się w centrum kilku tramwai odcinek 3 km pokonywałem 1,5 godziny.
Korki kierowcy tworzą czasami na własne życzenie i nie tylko ze względu na światła czy utrudnienia w ruchu... Zwłaszcza przy zwężkach niektórym śpieszy się bardziej i zamiast jechać na tzw zakładkę wszyscy pchają się do samego końca i wciskają "na chama" przez co robi się zamieszanie!
Na tzw zamek (twoją zakładkę) jedzie się właśnie do samego końca, a nie wciska w połowie zostawiając przed sobą kilometr pustego pasa.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 27 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-10-14, 12:27
glupek napisał/a:
Obwodnica jest płatna dla ciężarówek pow. 3,5 t. więc fakt jej istnienia w okolicznych wioskach nic nie zmienił.
Faktycznie, bardziej opłaca im się nadrabiać kilometry i tracić czas przejeżdżając przez pobliskie wioski niż autostradą
glupek napisał/a:
Na tzw zamek (twoją zakładkę) jedzie się właśnie do samego końca, a nie wciska w połowie zostawiając przed sobą kilometr pustego pasa.
Nie napisałem nic, że trzeba zjeżdżać kilometr wcześniej Czytaj ze zrozumieniem! Nie widzę różnicy pomiędzy "zamkiem", a "zakładką"... Dobrze wiesz o co chodzi, a próbujesz być mądrzejszy od wszystkich... Twój nick raczej wszystko wyjaśnia
Sorki za OT...
Obwodnica jest płatna dla ciężarówek pow. 3,5 t. więc fakt jej istnienia w okolicznych wioskach nic nie zmienił.
Faktycznie, bardziej opłaca im się nadrabiać kilometry i tracić czas przejeżdżając przez pobliskie wioski niż autostradą
Ale... masz jakieś wsparcie? Znaczy rozumiem, że jeździsz TIRem lub w tych okolicznych wioskach mieszkasz? Bo jeśli nie, to obawiam się, że twoje widzimisię to za mało na argument.
bartek89 napisał/a:
glupek napisał/a:
Na tzw zamek (twoją zakładkę) jedzie się właśnie do samego końca, a nie wciska w połowie zostawiając przed sobą kilometr pustego pasa.
Nie napisałem nic, że trzeba zjeżdżać kilometr wcześniej Czytaj ze zrozumieniem! Nie widzę różnicy pomiędzy "zamkiem", a "zakładką"... Dobrze wiesz o co chodzi, a próbujesz być mądrzejszy od wszystkich... Twój nick raczej wszystko wyjaśnia
Sorki za OT...
Ale napisałeś "zamiast jechać na tzw zakładkę wszyscy pchają się do samego końca". W ogóle wiesz o czym piszesz? Zaczynam wątpić.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 27 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-10-14, 14:29
Nie mieszkasz w Wieluniu więc nie wiesz jakie są realia mieszkańców... A to, że czasami tu przyjeżdżasz nie znaczy, że jesteś Panem i Władcą ...! A w okolicach Wrocławia mam rodzinę i dobrze znam ten problem! Myślę, że dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu... Pozdro
Temat dotyczy stricte obwodnicy, a nie tego, kto lepiej wciska się na zakładkę, czy jaką ma średnią po Wrocławiu. Proszę bez pyskówek i powrócić do tematu zgodnie z regulaminem forum.
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-02-13, 18:33
Burmistrz szuka sposobów na przyspieszenie budowy obwodnicy Wielunia
Władze Wielunia zastanawiają się, jak wpłynąć na decydentów, by w końcu zaczęła się budowa północnej obwodnicy miasta. Burmistrz Janusz Antczak wystosował w tej sprawie pismo do nowego ministra transportu. Szef ratusza chciałby też stworzyć szeroką koalicję, która będzie lobbować na rzecz jak najszybszego rozpoczęcia inwestycji.
- Formalnie gmina nie odpowiada za tę inwestycję, ale staramy się znaleźć jakieś ścieżki działania, które zwiększyłyby szanse na jej realizację - mówi Magdalena Kopańska, rzecznik wieluńskiego ratusza.
W piśmie do Sławomira Nowaka, które wystosowano zaraz po objęciu przez niego teki ministra, zwrócono się z prośbą o zabezpieczenie środków na oczekiwaną od wielu lat przez mieszkańców inwestycję.
- W piśmie przedstawiony został zarys sytuacji. Między innymi zwróciliśmy uwagę, że w sierpniu przyszłego roku straci ważność pozwolenie na budowę - mówi Magdalena Kopańska.
Osobne pismo trafiło do parlamentarzystów z regionu, z którymi zresztą burmistrz spotyka się przy rozmaitych okazjach. Doszło też do spotkania z prezydentem Bełchatowa. Obwodnica tego miasta ma taki sam status jak wieluńska. W załączniku do programu budowy dróg krajowych na lata 2010-2015 obie inwestycje widnieją wśród zadań, których budowa może się rozpocząć do 2013 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest gotowa rozpocząć roboty, ale na przeszkodzie stoi brak środków na ten cel.
Przypomnijmy, że obwodnica przesunęłaby na północ od Wielunia drogę krajową nr 8 i tym samym w dużej mierze odciążyłaby miasto z ruchu tranzytowego. Koszt budowy liczącej 13,2 km trasy szacuje się na 375 mln zł.
Info: Dziennik Łódzki
foto: własne
Obraz 1112.jpg
Plik ściągnięto 126 raz(y) 100,15 KB
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 90 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Czarnożyły
Wysłany: 2012-03-31, 23:54
Lekko odświeżając temat- pod Złoczewem jest przesieka , jak się jedzie z Lututowa do Wielunia to zaraz za Lutututu też(baj de łej - prawie bym pogubił plastiki w moto na tym celulitisie) , jeżeli 8 ma leciec tamtędy to nie sądzę żeby powstała jajakolwiek obwodnica Wielunia w kształcie w jakim miała powstać do tej pory ;]
No chyba że to inna droga to poprawcie
Wieluń: Kiedy budowa obwodnicy? Może w przyszłym roku, a może nie
2012-04-06 Zbyszek Rybczyński
Czy obwodnica powstanie za naszego życia? - pytają mieszkańcy Wielunia. W ministerstwie tonują nastroje
Zarzuty o niegospodarność są przedwczesne - tak resort transportu odpowiada na pismo władz Wielunia w sprawie budowy obwodnicy północnej. Ratusz zwrócił uwagę, że w połowie przyszłego roku straci ważność pozwolenie na budowę i jeśli ministerstwo nie zapewni pieniędzy na budowę oczekiwanej trasy, to zmarnowane zostaną pieniądze i czas poświęcony na przygotowanie inwestycji.
Ministerstwo przypomina jedynie, że zgodnie z zapisami Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 budowa może się rozpocząć do 2013 r., pod warunkiem zapewnienia finansowania. Nie ma jednak zapewnienia, że pieniądze się znajdą i w związku z tym pozwolenie nie przepadnie. Pisze się jedynie, że jest możliwość zwiększenia budżetu na drogi oraz uzyskania oszczędności na przetargach. Nic konkretnego dla Wielunia z tego nie wynika.
Tymczasem mieszkańcy są coraz bardziej zniecierpliwieni. Dali temu wyraz choćby na ostatnim zebraniu osiedli Armii Krajowej i Bugaj, które leżą w bezpośrednim sąsiedztwie krajowej ósemki.
- Czy doczekamy się obwodnicy za naszego życia?! - pytał wprost burmistrza Janusza Antczaka jeden z mieszkańców.
- Mam taką nadzieję, ale nie mogą wziąć odpowiedzialności za rządzących - odpowiedział szef ratusza i powtórzył główną tezę pisma skierowanego do ministerstwa. - Z mojego punktu widzenia nie mają innego wyjścia. Jeśli do sierpnia 2013 roku nie będzie wpisu w dzienniku budowy, to będziemy mieli do czynienia z rażącą niegospodarnością naszego państwa.
Antczak wspomniał też o S8, która w jakimś stopniu odciąży miasto z ruchu samochodowego. Potwierdza to Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA. Zapewnia jednak, że obwodnica jest potrzebna: - Trzeba wyprowadzać ruch z miasta. Dzięki S8 niewątpliwie się zmniejszy, ale i tak będzie intensywny.
Myślę, że nie mamy co marzyć o obwodnicy w najbliższym czasie. Myślę, że miasto powinno zabezpieczyć środki na budowę przedłużenia ulicy Popiełuszki wzdłuż wału kolejowego, aby odciążyć Warszawską i Głowackiego z aut cisnących na północ - kierunek Sieradz. To dałoby trochę luzu.
Zapytanie nr 441
do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej
w sprawie braku decyzji o rozpoczęciu budowy obwodnicy Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8
Szanowny Panie Ministrze! W ˝Programie budowy dróg krajowych na lata 2011-2015˝ w załączniku nr 1a budowa obwodnicy Wielunia znajduje się na ˝Liście zadań priorytetowych, których realizacja może zostać rozpoczęta do 2013 roku˝. Jednak, mimo posiadania ważnej dokumentacji technicznej, wykupionych gruntów i wykonanych prac przygotowawczych pod tę inwestycję, brak jest decyzji o jej rozpoczęciu. Budzi to uzasadniony niepokój władz samorządowych Wielunia.
Wobec tych faktów proszę Pana Ministra o zaprezentowanie opinii w przedmiotowej sprawie i odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy w przedmiotowej sprawie zapadły już wszystkie decyzje? Jeżeli tak, to jakie one są? Jeżeli nie, to kiedy zostaną podjęte?
2. Czy w przypadku konieczności przesunięcia zapowiadanej inwestycji ministerstwo weźmie pod uwagę straty finansowe spowodowane koniecznością wykonania wszelkich prac od początku i kto pokryje powstałą w efekcie tej decyzji niegospodarność?
Z poważaniem
Poseł Cezary Olejniczak
Łowicz, dnia 27 stycznia 2012 r.
Cytat:
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej - z upoważnienia ministra -
na zapytanie nr 441
w sprawie braku decyzji o rozpoczęciu budowy obwodnicy Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8
Szanowna Pani Marszałek! W odpowiedzi na pismo z dnia 14 lutego 2012 r., sygn. akt SPS-024-441/12, przekazujące zapytanie posła Cezarego Olejniczaka dotyczące budowy obwodnicy Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 uprzejmie przekazuję informacje w przedmiotowej sprawie.
Zadanie pn. ˝Budowa obwodnicy Wielunia na drodze krajowej nr 8˝ zostało ujęte w programie wieloletnim pn. ˝Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015˝ na liście zadań priorytetowych, których realizacja może rozpocząć się do 2013 r. pod warunkiem zapewnienia finansowania (załącznik nr 1a).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jako inwestor przedsięwzięcia podjęła działania zmierzające do przygotowania przedmiotowego zadania do realizacji, w wyniku których uzyskała decyzję lokalizacyjną w dniu 19 lipca 2005 r. oraz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia w dniu 28 sierpnia 2007 r.
W związku z faktem, że dla przedmiotowego zadania decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach została wydana w 2007 r., w ramach przygotowywania materiałów do wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę przeprowadzona została ponowna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wraz z opracowaniem raportu oddziaływania na środowisko. Przedmiotowe wynika z faktu, że w 2008 r. uchwalona została ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227, z późn. zm.), która w sposób kompleksowy reguluje kwestie oddziaływania inwestycji na środowisko, w tym również przedsięwzięć polegających na budowie dróg. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Wielunia wydana została zaś w oparciu o przepisy obowiązujące do 2008 r., czyli ustawy Prawo ochrony środowiska. W związku z powyższym konieczne było zaktualizowanie poczynionych ustaleń i przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W dniu 16 grudnia 2009 r. został ostatecznie złożony przez inwestora wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego. Przedmiotową decyzję uzyskano 30 czerwca 2010 r.
Należy jednocześnie wskazać, że zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.) decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna, lub budowa została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata. W związku z powyższym należy podkreślić, że w chwili obecnej brak jest uzasadnienia dla twierdzeń o zmarnowaniu dotychczas wykonanych prac, ponieważ decyzja o pozwoleniu na budowę zachowuje swą ważność do połowy 2013 r.
Jednocześnie należy wskazać, że zakres rzeczowy zawarty w programie jest wynikiem aktualnych możliwości finansowych państwa. Chciałbym jednak zapewnić, iż Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej będzie kontynuować starania w celu jak najszybszego zapewnienia środków finansowych dla wszystkich inwestycji ujętych w programie na lata 2011-2015, szczególnie dla zadań priorytetowych ujętych w załączniku 1a.
Oświadczenie złożone
przez senatora Andrzeja Owczarka
na 14. posiedzeniu Senatu
w dniu 14 czerwca 2012 r.
Oświadczenie skierowane do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka
Szanowny Panie Ministrze!
Zwracam się z prośbą o umieszczenie w planach inwestycyjnych resortu transportu budowy obwodnicy Wielunia w województwie łódzkim. Natężenie ruchu w tym rejonie spowodowało, iż Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już w 1999 r. podjęła pierwsze działania, składając wniosek o wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego. Burmistrz Wielunia w 2000 r. wydał tę decyzję i na tej podstawie opracowano plan techniczny, którego los nie jest mi znany. Po uchwaleniu w 2003 r. ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji drogowych został opracowany projekt techniczny, inwestor otrzymał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizowanie inwestycji, dokonano podziałów geodezyjnych, a co ważniejsze, wykupiono lub wywłaszczono na rzecz zarządcy drogi krajowej nieruchomości przeznaczone pod inwestycję. Budowę obwodnicy Wielunia odroczono z powodu sporów o przebieg drogi ekspresowej S8. Brak obwodnicy powoduje ogromne problemy z przejazdem przez Wieluń, co skutkuje wieloma wypadkami. Komenda Powiatowa Policji w swoim sprawozdaniu za rok 2011 podaje: „Z zebranych zdarzeń wynika, że większość zdarzeń drogowych nastąpiła na terenie miasta Wielunia. Jest to efektem dużego nasilenia ruchu miejscowego, jak i tranzytowego (przez centrum miasta przebiegają i krzyżują się drogi krajowe nr 8, nr 45 i nr 43). Na terenie miasta i gminy Wieluń zdarzyło się 21 wypadków drogowych, w których 4 osoby zginęły, 18 osób zostało rannych, i 374 kolizje”. Z badań sporządzonych na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi wynika, iż przekroczone są normy w zakresie pyłów w powietrzu atmosferycznym oraz stężenia metali ciężkich. Zdaję sobie sprawę, że w przyszłym roku nastąpi zmniejszenie inwestycji drogowych, aczkolwiek gwałtowne ich wstrzymanie może spowodować fatalne skutki, nie tylko dla budownictwa. Z tych powodów uważam za bardzo celowe rozpoczęcie budowy obwodnicy Wielunia. Wykonana dokumentacja, która traci ważność w dniu 6 sierpnia 2013 r., wykup przez GDDKiA 70 ha za około 8 milionów zł oraz przeprowadzenie badań archeologicznych są bardzo poważnymi argumentami uzasadniającymi rozpoczęcie budowy obwodnicy Wielunia w 2013 r.
Pomógł: 46 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-09-10, 14:20
Ktoś wierzy w to, że przed oddaniem do użytku S8 znajdą się pieniądze na obwodnicę Wielunia?
oczywiście obwodnica Wielunia bez względu na S8 by się przydała, ale po wybudowaniu S8 ruch z pewnością zmaleje. Nie wiadomo o ile, ale zmaleje na pewno.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Potrzebujemy obwodnicy jak tlenu - mówi starosta wieluński, Andrzej Stępień. To już ostatni krzyk rozpaczy - dodaje radna Krystyna Miśkiewicz. Podczas sesji Rady Powiatu w Wieluniu radni zajęli stanowisko w sprawie budowy obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 8.
W sierpniu przyszłego roku kończy się pozwolenie na budowę obwodnicy. Jeżeli do tego czasu nie znajdą się pieniądze na budowę, wszystkie procedury trzeba będzie zaczynać od początku. Nie godzi się na to ani społeczeństwo, ani rada powiatu. Mówi starosta, Andrzej Stępień:
- Wszystkie dokumenty, które były stworzone i opracowane na potrzeby tego pozwolenia, tracą ważność. Jeżeli inwestycja nie rozpocznie się, będzie problem, czyli wrócimy do punktu wyjścia. Chcielibyśmy, żeby jednak nie było tak, że pieniędzy jak nie było, tak nie ma, tylko chcielibyśmy – jak pieniędzy nie było, tak pieniądze są. Dlatego to nasze wołanie o obwodnicę dla Wielunia, bo już czas ostateczny i jeżeli ma być według tego pozwolenia obwodnica budowana, to inwestycja musi się rozpocząć przynajmniej w nadchodzącym roku.
Staroście wtóruje radna Krystyna Miśkiewicz.
- Cały czas nas się zwodzi. Ja tutaj mieszkam od prawie 40 lat i przez 30 lat ciągle słyszę o obwodnicy Wielunia. Kończy się zezwolenie na budowę i wtedy nie będzie takiej możliwości, żeby kolejny raz myślano o obwodnicy. Dlatego takim krzykiem rozpaczy było wystosowanie takiego pisma o konieczności budowy tej obwodnicy.
Uchwała zostanie przesłana do Premiera, Ministra Transportu, parlamentarzystów z okręgu sieradzkiego, Wojewody Łódzkiej i Marszałka Województwa Łódzkiego.
Zrodlo: RZW
Obwodnica jest potrzebna ale nie polnocna. Na prawde trzeba byc naiwnym zeby wierzyc, ze po wybudowaniu S8 znajda sie pieniadze na obwodnice polnocna. Ruch zmaleje wiec bedzie niepotrzebna, proste. Zanim dojdzie do wybudowania S8 to Wielun bedzie caly rozjezdzony a obwodnicy jak nie bylo tak nie bedzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum