Po co większa liczba peronów, skoro wciąż jest to jeden tor? Liczba połączeń jest tak astronomiczna, że dopóki znów ktoś nie wpadnie na pomysł zrobienia biznesu na kablach trakcyjnych, to jeden wystarczy z nawiązką.
A na giewont jest z miasta bliżej, i przy samym dworcu PKS, w odróżnieniu do Dąbrowy. Nonsens.
Złoczew. Samorządy popisały list intencyjny
2013-11-25,
Złoczew. Samorządy popisały list intencyjny w sprawie utworzenia Złoczewskiej Strefy Inwestycyjnej oraz wykorzystania planowanej linii kolejowej Bełchatów-Wieluń wraz z linią obsługującą eksploatację złoża węgla brunatnego „Złoczew”.
Złoczew. Samorządy popisały list intencyjny w sprawie utworzenia Złoczewskiej Strefy Inwestycyjnej oraz wykorzystania planowanej linii kolejowej Bełchatów-Wieluń wraz z linią obsługującą eksploatację złoża węgla brunatnego „Złoczew”.
Czternaście gmin i dwa powiaty
W sumie pod listem, który trafił od razu do marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia, podpis złożyło szesnastu włodarzy samorządów. Prawie wszyscy przyjechali do Złoczewa.
Podpis pod listem intencyjnym złożyli gospodarze gmin: Złoczew, Wieluń, Brąszewice, Brzeźnio, Burzenin, Kleszczów, Klonowa, Lututów, Ostrówek, Sędziejowice, Widawa, Zduńska Wola i Miasto Zduńska Wola. Oraz z dwóch powiatów: sieradzkiego i wieluńskiego. Z wcześniejszych ustaleń wycofał się powiat zduńskowolski.
Podczas uroczystego podpisania listu intencyjnego nie zabrakło parlamentarzystów z regionu sieradzkiego. Przybył nawet wicemarszałek Sejmu Cezary Grabarczyk. Wszyscy mówili o szansie rozwoju jaką da planowana pod Złoczewem odkrywka węgla brunatnego. Na spotkaniu byli także przedstawiciele bełchatowskiej kopalni. Przedstawili "kroki milowe" powstania odkrywki za złożu "Złoczew".
Wytrasowane jedynym rozsądnym przebiegiem - zbliżonym do tego co narysowałem kilka postów wcześniej .
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2013-11-26, 00:01
Dzięki tej nitce Wieluński dworzec mógłby bardzo ożyć. Było by fajnie, gdyby ten pomysł się zrealizował.
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
W materiale TVK WSM zapowiedziano że w zbliżającym się roku podobny remont czeka przejazd na Sieradzkiej.
Moim zdaniem należy tam OBOWIĄZKOWO usunąć jeden z trzech torów z jezdni ... .
Oprócz toru głównego, w jezdni znajduje się funkcjonująca bocznica do Niedzielska (byłej cukrowni) oraz tor zlikwidowanej bocznicy do Zugilu który urywa się kilka metrów za przejazdem ... a powinien zdecydowanie kończyć się przed i nie dochodzić do jezdni.
Przejazd kolejowy w Dąbrowie już po remoncie. Teraz czas na Sieradzką
Pozapadane betonowe płyty odeszły w zapomnienie. Przez tory na drodze krajowej nr 8 w podwieluńskiej Dąbrowie można teraz przejechać bez obaw, że uszkodzi się zawieszenie.
Kierowcy są zadowoleni, że w końcu udało się przeprowadzić oczekiwany remont. Ale zarazem liczą, że teraz PKP wezmą się za przebudowę przejazdu wylocie z Wielunia w kierunku Sieradza, gdzie we znaki dają się ogromne dziury.
- Zasypywanie dziur kamieniem nic nie daje. Musieliby chyba codziennie przyjeżdżać, żeby było dobrze. Tu trzeba poważnych działań, a nie prowizorki! - pomstują kierowcy.
Jest szansa, że przejazd na Sieradzkiej zmieni oblicze.
- Zostały już podjęte działania w tej sprawie. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach oficjalnie wystąpił do PKP PLK. Myślę, że w pierwszej połowie przyszłego roku ten przejazd będzie robiony - mówi Stanisław Kokot z Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność".
Pomiędzy torami miałaby być położona guma. To nowoczesna, ale też droga technologia, którą zastosowano już m.in. na przejeździe w Trębaczewie.
O fatalnym stanie przejazdu kolejowego na ulicy Sieradzkiej pisaliśmy już kilkakrotnie.
Źródło
Peron na stacji w Wieluniu ma stare prądożerne oświetlenie, które według obowiązujących trendów nadaje się do wymiany ....
Oprawy oświetleniowe na samym peronie właśnie wymienili na nowe z oszczędniejszym źródłem światła.
Dwie stare zostawili tylko do oświetlenia schodów (te oprawy też powinni zmienić ) oraz jedną na słupie na placu za budynkiem (ta kwalifikuje się chyba do usunięcia).
Od jakiegoś czasu jestem zagorzałym zwolennikiem kolei. Jako że na linii 181 kursuje jeden pociąg regio postanowiłem skorzystać z tej opcji 6 krotnie (Kępno-Wieluń). Jestem w szoku że ten pociąg istnieje, obsługa pociągu czasami była liczniejsza niż liczba pasażerów (raz jechałem dosłownie sam z Kępna w całym pociągu. Największa ilość podróżnych jaką zanotowałem to 3 osoby plus piesek xp Jestem pełen podziwu że to połączenie funkcjonuje, i niech tak pozostanie. Na pewno jedno połączenie dziennie jest mało atrakcyjne w porównaniu do kursujących głównie busów w tej relacji.
Jeżeli chodzi o to połączenie, to ono istnieje ze względu na konieczność przesyłu składów obsługujących trasę z Wielunia w kierunku Śląska, które należą do Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Jeżdżą na obsługę techniczną, zapewniającą m.in. bezpieczeństwo prowadzenia ruchu. Więc nawet jeżeli jechałby całkowicie pusty, to i tak musi jechać, dlatego relacja ta funkcjonuje.
Dobrze wiedzieć. Już myślałem że nasze lokalne władze tak bardzo walczą u marszałka o dofinansowanie tego połączenia żeby za wszelką cenę je utrzymać. (chociaż nie wiem na jakiej zasadzie to funkcjonuje ale tak to sobie wyobrażałem). Dzięki za info
A ta obsługa techniczna jest w Kępnie czy Ostrowie Wlkp bo jeszcze nie tak dawno tam ten pociąg dojeżdżał ? Gdyby była możliwa podróż w stronę Poznania to i pasażerowie by byli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum