Byłem 2 dni później w niedziele:
PB95 5,05 zł
PB98 5,30 zł
ON 4.98 zł
LPG 2,49 zł
Dla zainteresowanych paliwa w hurcie są poniżej 4,8 zł (pb95 i ON). Na stacjach jeszcze ON jest tańszy od benzyny ale w hurcie jest już odwrotnie i takiego trendu do wiosny/lata można się spodziewać.
Cena LPG w hurcie spadła o 500 zł/tona w ciągu 2 tygodni. Cena LPG podobnym poziomie była ostatnio w kwietniu tego roku. Wtedy ceny detaliczne wahały się w granicach 2,2-2,3zł.
_________________
Maciej W trakcie przeprowadzki do Wielunia EWI w Sercu
Pomógł: 13 razy Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1155 Piwa: 5/6 Skąd: EWI-OOL
Wysłany: 2014-12-11, 08:37
4,41 brutto wczoraj tankowałem ON w Rybniku
_________________ Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło, rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać.
Antoine de Saint-Exupery
Orlen w hurcie aktualnie dowozi na stacje LPG w cenach od 2,01 zł brutto (woj. łódzkie i mazowieckie) do 2,11 (opolskie lubuskie dolnoslaskie pomorskie wielkopolskie zach-pom) podane ceny nie zawierają rabatów dla stałych klientów orlen gaz
Instalacji gazowych jest już w Polsce kilka milionów, montaż nowych spadł o kilkadziesiąt procent - najwyższa pora podnieś ceny, bo Ci co mają instalację LPG i tak zatankują gaz jak jego cena będzie na poziomie 3,30zł/l. Unia musi zarabiać...
Głupoty straszne opowiadają na tej interi. Widać że zależy im tylko na tym żeby siać ferment.
Projekt budżetu państwa na 2015 rok w zakresie stawek akcyzy przewiduje obniżenie stawek podatku akcyzowego od paliw silnikowych w zależności od rodzaju paliwa odpowiednio o 25 zł/1000 l lub 25 zł/1000 kg. Ceny paliw na stacjach jednak nie spadną, bowiem z jednoczesnym obniżeniem akcyzy zakłada się podniesienie stawek opłaty paliwowej dla poszczególnych paliw o te same wartości.
Dusiu, rozwiń wypowiedź, przecież cena litra gazu to nadal połowa ceny jak za litr paliwa.
Jaro,
proszę bardzo:;)
Przykład 1.
Samochód użytkowany przez przeciętną rodzinę z przebiegiem rocznym około 25000km rocznie. Samochód kilku letni z silnikiem 1.6 Pb, srednie spalanie Pb około 6.5l/100km przy cenie 4.5zł/litr daje 29zł/100km, czyli rocznie 7250zł
Ten sam samochód zasilany LPG. Srednie spalanie około 8,5l LPG/100km, przy cenie 2.35 co daję 20zł/100km czyli rocznie 5000zł!!!
Koszt instalacji 2500.
Wydawałoby się, że jest super, po roku instalacja się zwraca. Tak przelicza większość zainteresowanych montażem LPG.
Zapominamy jednak, że samochód na LPG przełacza się na gaz po około 3-5km, im zimniej tym dłużej. Okazuje się, że miesiecznie spalamy paliwa Pb za około 100zł.
Nie pamiętamy rownież, że gaz spala się w wyższej temperaturze niż benzyna a co za tym idzie - świece zapłonowe, przewody, bardzo drogie cewki wymieniamy częściej.
Żaden zakład montażu LPG nie powie Wam o tym przy montażu, nie powiedzą także, że wtryski gazowe obecnie montowane wytrzymują około 60.000-80.000km i to wersja bardzo optymistyczna!!!
Bardzo często samochód na LPG wymiana cześciej wymiany uszczelki głowicy, a nie rzadko naprawy związanej z wypalaniem zaworów.
Obecne silniki produkowane po 2005 roku są bardzo kiepskiej jakości ( oszczędnosci). Silniki Opla 1.6, 1.8, 2.2 nie wytrzymują gazu dłużej niż 30.000km!!!
Przykład 2.
Firma, przebieg roczny 80.000km.
Samochód Fiat Doblo/Citroen Berlingo 1.6 diesel - spalanie około 7l/100km x 4.5zł/l czyli 32zł/100km. Rocznie około 25.000zł
Także Doblo lub Berlingo benzyna z LPG - spalanie średnie około 11-12l/100km co daję około 27zł/100km, czyli rocznie 21.500zł.
Warto wspomnieć, że zasięg na LPG to zazwyczaj max 350-400km!! Dieslem około 700-800km.
Ja na pewno bym nie zamontował LPG w swoim samochodzie, Wy musicie sami zdecydować na własnym przykładzie;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum