czy to możliwe że z powodu znacząco mniejszego natężenia ruchu na Traugutta/Głowackiego sygnalizacja daje dłuższe zielone światła dla Sieradzkiej?
... jeśli mamy do czynienia z sygnalizacją akomodacyjną (która na podstawie odczytów z czujników np pętli indukcyjnych, dopasowującą długość zezwoleń dla różnych relacji) to jak najbardziej. W Wieluniu wszystkie sygnalizacje na krajówkach są akomodacyjne.
Mimo to w godzinach szczytu, jeśli wszystkie wloty są "zabite" i mocno obciążone to wtedy siłą rzeczy i tak instalacja akomodacyjna musi przejść w zaprogramowany tryb stałoczasowy z priorytetami dla pewnych kierunków ;P . Za to np nocą, w momencie kiedy system ma odczyt potwierdzający obecność pojazdu, tylko na jednym z wlotów reakcja, dająca zielone światło, tam gdzie potrzeba jest najszybsza . Zawiłości w algorytmie sterowania sygnalizacją akomodacyjną może być wiele. Ale idea działania sprowadza się do z grubsza do powyższego ....
Pomógł: 46 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-12-06, 12:12
Stefan napisał/a:
Mimo to w godzinach szczytu, jeśli wszystkie wloty są "zabite"
ale właśnie chodzi mi o to, że "8" nie jest już zabita totalnie - jeśli o 16 wyjeżdżam od siebie z pracy i dojeżdżam jako pierwszy do skrzyżowania to jest to wybitnie nienormalna sytuacja... nienormalna do tej pory, ale jak najbardziej poprawna
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Piszę ogólnie o tego typu instalacjach, nie o konkretnym przypadku "Akomodacja" ma szansę się wykazać jeżeli skrzyżowanie nie jest zakorkowane ze wszystkich stron
Poniżej materiał zamieszczony na stronie generalnego wykonawcy:
Cytat:
Obwodnicą Wielunia pojedziemy w 2017 roku
2014-12-01 |
- Jedna z 11 priorytetowych obwodnic w Polsce w programie na lata 2014-2020
- Czas realizacji budowy 19 miesięcy bez okresów zimowych
- Kontrakt na sumę 177,9 mln PLN brutto
Konsorcjum STRABAG Sp. z o.o. oraz STRABAG Infrastruktura Południe (dawniej Heilit+Woerner Sp. z o.o.) wybuduje obwodnicę Wielunia. Kontrakt opiewający na kwotę 177.9 mln PLN, został podpisany 1 grudnia 2014 r. Inwestycja ma być gotowa w 2017 r. Obwodnica Wielunia znalazła się na liście 11 obwodnic polskich miast, których budowa planowana jest na lata 2014-2020. Projektantem jest Transprojekt Gdański Sp. z o.o., a inwestorem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawca na realizację projektu będzie miał 19 miesięcy nie wliczając okresów zimowych. W tym czasie wybuduje ponad 13 km drogi głównej ruchu przyspieszonego o prędkości projektowej 100km/h, w układzie pasów ruchu 2+1, tj. 3 pasy o szerokości 3,5m każdy, dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym, dodatkowo zostanie wykonanych 11 km dróg dojazdowych i serwisowych.
Dostęp do obwodnicy Wielunia zapewnią trzy węzły: Biała, Raczyn oraz Jodłowiec. Przewiduje się budowę dwóch rond będących elementami węzła Raczyn i po jednym na węzłach Biała i Jodłowiec. Drodze będzie towarzyszyć łącznie 20 obiektów mostowych: 2 wiadukty nad obwodnicą, 7 wiaduktów w ciągu drogi w tym 1 przejście dla zwierząt, 3 mosty nad rzeką Pyszną, 2 przejazdy gospodarcze pod obwodnicą oraz 5 innych obiektów mostowych zlokalizowanych na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych. W ramach kontraktu planuje się także remont istniejącego mostu na węźle Biała.
Obwodnica została zaprojektowana w ciągu drogi krajowej nr 8, na terenie dwóch gmin województwa łódzkiego – Wieluń i Czarnożyły. Jej zasadniczym zadaniem będzie przejęcie ruchu tranzytowego, a tym samym zmniejszenie natężenia ruchu w aglomeracji Wielunia i zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców. Równocześnie zlokalizowanie drogi poza miastem umożliwi podwyższenie jej parametrów i ograniczenie liczby skrzyżowań kolizyjnych, co znacznie przełoży się na komfort jazdy użytkowników.
Za bezpieczeństwo podróżnych odpowiadały będą stalowe bariery ochronne, ogrodzenie zlokalizowane w miejscach migracji zwierzyny oraz oznakowanie poziome i pionowe. Trasa wyposażona zostanie w infrastrukturę sanitarną, zgodną z wymogami ochrony środowiska. W ramach budowy systemu odwodnienia powstaną m.in. żelbetowe przepusty zintegrowane z przejściami dla małych zwierząt. Na ciekach wodnych oraz w rowach wykonane zostaną osadnikowe studnie podczyszczające, zastawki z narzutem kamiennym oraz z zasuwami płytowymi, jak również zbiorniki osadnikowo-filtracyjne. Elementy planowanego systemu odwodnienia zapobiegać będą negatywnemu oddziaływaniu infrastruktury drogowej na środowisko naturalne. W przypadku katastrofy ekologicznej stanowić będą też skuteczne zabezpieczenie dla ekosystemu, natomiast służbom ratowniczym znacznie ułatwią usuwanie szkodliwych substancji zagrażających środowisku.
STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii z silnym kapitałem własnym. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. W 2013 roku przy zatrudnieniu 73 tys. pracowników STRABAG SE osiągnął obroty w wysokości około 14 mld Euro. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach.
Grupa STRABAG jest obecna w Polsce od 1985 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 300 pracowników, roczne obroty Grupy w 2013 wyniosły blisko 800 mln Euro. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 329 Piwa: 19/2 Skąd: hamburg
Wysłany: 2014-12-06, 14:28
Przy obecnym ruchu na DK8 nie wyczekuję już tak bardzo obwodnic północnej za to widać ,że potrzebujemy w ciągu Sieradz-Kluczbork/Częstochowa.
Zaczekajmy jednak z osądami do czasu wprowadzaniu Viatolla na odcinek Walichnowy-Łask, może się okazać, że sporo ciężkiego ruchu wróci na starą drogę.
Zachodnia obwodnica zewnętrzna nie powstanie szybciej niż za 20-30 lat. Cyba że zaczęto by o nią zabiegać 20 lat temu, odpuszczając WTEDY północną ... Od kilku lat (może nawet 10) nie ma praktycznie odwrotu, jeżeli jakakolwiek obwodnica miała być zrealizowana z budżetu państwa to północna.
W chwili obecnej należy szukać finansowania budowy wewnątrzmiejskiej trasy północ-południe o przyzwoitych parametrach, choćby po to by dać możliwość rozłożenia się ruchu w tej relacji (niekoniecznie ciężkiego). Mam tu na myśli oczywiście obwodnicę wschodnią centrum miasta. Jeżeli chodzi o obwodnicę zachodnią to należy zacząć chodzić wokół sprawy, może za dwadzieścia lat nam ją obiecają .
STRABAG ma 19 miesięcy na wybudowanie obwodnicy, z wyłączeniem okresów zimowych. Okres zimowy rozumiany jest jako czas od 15 grudnia do 15 marca. Także do 15 marca pewnie nic nie ruszy.
Z kolei obwodnica Bełchatowa została podpisana bez okresów zimowych i prace już idą pełną parą.
Jak wiadomo są plusy i minusy budowy zimą.
Budowa ruszy w kwietniu a mogła spokojnie we wrześniu ub. roku jednak przeciągano podpisanie umowy do grudnia by wykonawca zaczął na wiosnę.
Obwodnica Bełchatowa ma okresy zimowe w umowie tylko tam jest inny wykonawca i wcześniej zaczyna a zimą szczególnie jak te ostatnie można zrobić bardzo dużo.
Oczywiście zimą można zrobić bardzo dużo, tylko co wtedy gdy w okresie za rok 15 grudnia 2015 - 15 marca 2016 roku będzie sroga zima. W Bełchatowie będą lać beton i asfalt, u nas będą czekać i myślę że dobrze. Czekaliśmy już tak długo, że te parę miesięcy okresów zimowych już nas nie zbawi.
TazmaN mylisz się...nie rozumiesz tego stwierdzenia "bez okresów zimowych" czyli nie wlicza się ich do czasu budowy tj.19miesięcy i wykonawca może w tym czasie pracować lub nie...
Na jednej i drugiej obwodnicy warunki są takie same, są inni wykonawcy i jeden korzysta z tego zapisu a drugi nie.
p.s.czym różni się "z wyłączeniem okresów zimowych" od "bez okresów zimowych" jak napisałeś?
Szykuje się wprowadzenie opłaty elektronicznej za przejazd odcinkiem S8 - węzeł Wieluń - węzeł Łask. W tej sytuacji budowa naszej obwodnicy jest jak najbardziej zasadna. Część ruchu po wprowadzeniu tej opłaty zapewne skieruje się przez nasze miasto. Dla zainteresowanych podaję adres dokumentu - szczególnie strona 8:
http://legislacja.rcl.gov...ument150154.pdf
_________________ Optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym ze światów, pesymista obawia się, że może to być prawdą.
Gdy tylko zrobi się sucho, ruszy budowa obwodnicy Wielunia - zapowiada wykonawca. Obecnie trwają roboty przygotowawcze
Na temat obwodnicy północnej Wielunia dyskutowano na spotkaniu w starostwie powiatowym. Z samorządowcami rozmawiali przedstawiciele spółki Strabag, która zbuduje ponad 13-kilometrową trasę z trzema węzłami - Biała, Raczyn i Jodłowiec. Przypomnijmy, że GDDKiA w Łodzi podpisała umowę z wykonawcą w połowie grudnia 2014 r. Obwodnica ma być gotowa do kwietnia 2017 roku. Aktualnie trwają prace przygotowawcze, m.in. fachowcy sprawdzają, czy w pasie drogi nie ma przypadkiem niewybuchów.
- Przygotowania są zaawansowane, na ten moment nie ma większych problemów. Czekamy na prawdziwie wiosenną pogodę. Gdy tylko zrobi się sucho, ruszymy z właściwymi robotami - zapowiedział Tomasz Matuszewski, dyrektor kontraktu z ramienia Strabagu.
Podczas spotkania najwięcej uwagi poświęcono sprawie transportu materiałów (piasku, kruszywa, asfaltu) na plac budowy. Samorządowcy chcieli wiedzieć, którymi drogami będą poruszać się ciężarówki, by zabezpieczyć swoje interesy na wypadek ich zniszczenia. Problem dotyczy dróg zarządzanych przez gminy Wieluń i Czarnożyły oraz powiat wieluński.
Źródło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum