R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: glizda
2014-11-30, 21:07
Wieści z sesji rad wieluńskich
Autor Wiadomość
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-07-23, 15:34   

Mnie dziwi to, że z nadwyżki budżetowej zostały sfinansowane "wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń dla pracowników oświaty". Czy takie wydatki nie powinny być zapisane normalnie w budżecie, tylko finansowane z nadwyżki?
_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Petitu 
Czytał o Wieluniu


Wiek: 71
Dołączyła: 05 Sty 2012
Posty: 34
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-07-23, 22:09   

Powinny, ale lepiej brzmi, że wypracowano nadwyżkę :-) a dopiero z niej zapłacono wynagrodzenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Sylwester 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 845
Piwa: 16/5
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2014-09-09, 16:29   

Cytat:
Jutro sesja Rady Miejskiej w Wieluniu
M.in. zmiany w budżecie gminy Wieluń zatwierdzą jutro radni na sesji Rady Miejskiej. Jakimi jeszcze innymi sprawami będą się zajmować?

Radni zajmą się dzierżawą nieruchomości gruntowych, zmianami uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych terenów w obszarze miasta Wielunia i sołectwa Dąbrowa. Będą też głosować nad nabyciem nieruchomości w Jodłowcu , sprzedażą nieruchomości w Rudzie pod zabudowę mieszkaniową zagrodową. Radni mają też podjąć uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie przez gminę Wieluń do Partnerstwa Jednostek Samorządu Terytorialnego z terenu, zdefiniowanego w Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego 2020, Obszaru Funkcjonalnego Zagłębia Górniczo - Energetycznego Bełchatów – Szczerców – Złoczew, w celu podpisania porozumienia w ramach partnerstwa na rzecz rozwoju tego obszaru. Jak już wcześniej informowaliśmy w porządku obrad jest też sprawa udzielenia pomocy finansowej dla powiatu wieluńskiego na przebudowę ul. Fabrycznej na odcinku od drogi krajowej nr 8 do ulicy Jana Długosza:
- Chcielibyśmy jako gmina w przyszłym roku udzielić wsparcia 720 tysięcy zł na tę część zasadniczą ul. Fabrycznej. Pozostałą część środków ma zabezpieczyć powiat, który liczy na pozyskanie środków w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.




- mówił wiceburmistrz Wielunia, Janusz Pamuła.

Początek sesji o 9.00.


http://www.radiozw.com.pl...e=news&id=13652

RZW jednak zna realia rządzenia w Wieluniu! Mogłoby się komuś jeszcze wydawać, że to radni jutro zdecydują czy zatwierdzą zmiany w budżecie czy też nie, ale jak widać Rada to tylko maszynka do głosowań burmistrza. ;)

Spooky napisał/a:
Mnie dziwi to, że z nadwyżki budżetowej zostały sfinansowane "wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń dla pracowników oświaty". Czy takie wydatki nie powinny być zapisane normalnie w budżecie, tylko finansowane z nadwyżki?


burmistrz Antczak jest niczym Donald Tusk, w budżecie z deficytem i długiem jest w stanie znaleźć skromną nadwyżkę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Sylwester 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 845
Piwa: 16/5
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2014-09-28, 11:45   

Cytat:
W poniedziałek sesja Rady Miejskiej w Wieluniu zwołana w trybie nadzwyczajnym


Na poniedziałek zwołano nadzwyczajną sesję Rady Gminy w Wieluniu. Będzie poświęcona funkcjonowaniu pawilonów przy wieluńskim cmentarzu. Mówi Piotr Radowski, przewodniczący Rady Miejskiej w Wieluniu:
- Wpłynął wniosek grupy radnych o zwołanie sesji nadzwyczajnej. Musi być zwołana najpóźniej do siedmiu dni, dlatego w poniedziałek 29 września się odbędzie. Porządek sesji jest zgodnie z wnioskiem grupy radnych, tak jak wnioskodawcy zapisał, taki porządek został wpisany. Burmistrz musi przedstawić informację dotyczącą nieracjonalnego - zdaniem radnych - gospodarowania pawilonami usytuowanymi przy wieluńskim cmentarzu komunalnym. Radni taki wniosek mają prawo złożyć, skorzystali z tego zapisu ustawy o samorządzie gminnym.


Warto dodać, że we wrześniu Otwarty List Protestacyjny w sprawie wykorzystania przycmentarnych pawilonów wystosowali radni: Mieczysław Majcher i Radosław Wojtuniak. Oto jego fragmenty:
W imieniu mieszkańców naszego miasta, pragniemy wyrazić stanowczy protest przeciwko wynajmowaniu pomieszczeń w pawilonach przycmentarnych na cele niezgodne z ich pierwotnym, faktycznym przeznaczeniem.(...) Panie burmistrzu! Żądamy złożenia wyjaśnień w powyższej kwestii i zaprzestania dalszego dysponowania przycmentarnymi pawilonami w sposób dowolny i niecelowy.

Początek poniedziałkowej sesji o 12.00.

http://www.radiozw.com.pl...e=news&id=13834
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
miko 005 
WIELUNIAK



Pomógł: 42 razy
Wiek: 57
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 4309
Piwa: 76/53
Skąd: wieluń
Wysłany: 2014-09-28, 17:07   

Cytat:
W imieniu mieszkańców naszego miasta, pragniemy wyrazić stanowczy protest przeciwko wynajmowaniu pomieszczeń w pawilonach przycmentarnych na cele niezgodne z ich pierwotnym, faktycznym przeznaczeniem.

Ależ się zdziwiłem, bo przecież ja jako mieszkaniec tego miasta, żadnych protestów w tym temacie nie wyrażałem :roll: Dlatego chciałbym wiedzieć ilu to tych mieszkańców naszego miasta jest w stanie ... protestu.

Pawilony stały puste, źle. Teraz zostały zaadaptowane, też larum. Opozycja wie czego chce, czy tak jak wszędzie, protest dla samego protestu :?
_________________
Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
mcdek 
Ma stragan na targu



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 600
Piwa: 48/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-09-28, 17:34   

To takie trzęsawki przedwyborcze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-09-28, 19:10   

A komu zostały wynajęte i za ile?
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Sylwester 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 845
Piwa: 16/5
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2014-09-28, 19:26   

Jutro sesja od 12:00, więc można będzie się czegoś więcej dowiedzieć. W każdym razie ciekawy temat, bo chyba wszyscy pamiętają kontrowersje związane z samym kosztami, późniejszymi problemami z oddaniem do użytku i wynajęciem ich.
Czy to się kiedykolwiek zwróci? Czy gmina powinna zajmować się budowaniem powierzchni użytkowych pod wynajem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mrówek 
Moderator



Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 3747
Piwa: 39/17
Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2014-09-29, 00:12   

Pytanie do burmistrza. Aktualnego czy poprzedniego?
Radni Mieczysław Majcher i Radosław Wojtuniak wystosowali list protestacyjny do burmistrza, ale czy na pewno pod właściwy adres?

W poniedziałek o godz. 12:00 ma się odbyć nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Wieluniu, zwołana na wniosek 1/4 ustawowego składu Rady. Rozpatrywany ma być jeden punkt – złożenie przez Burmistrza Wielunia wyjaśnień w sprawie naruszenia interesu publicznego poprzez nieracjonalne gospodarowanie pawilonami usytuowanymi przy wieluńskim cmentarzu komunalnym. Ma to związek z wynajmowaniem przez Starokatolików dwóch pomieszczeń w pawilonie przy cmentarzu komunalnym, które miały służyć handlowi. W tej sprawie radni wystosowali „Otwarty List Protestacyjny w sprawie niewłaściwego wykorzystywania przycmentarnych pawilonów.”Oto jego treść:

Cytat:
Panie Burmistrzu!

W imieniu mieszkańców naszego miasta, pragniemy wyrazić stanowczy protest przeciwko wynajmowaniu pomieszczeń w pawilonach przycmentarnych na cele niezgodne z ich pierwotnym, faktycznym przeznaczeniem.

Wieluńska nekropolia, która zgodnie z projektem jej rozbudowy będzie w przyszłości obejmowała powierzchnię kilku hektarów i służyć będzie naszym mieszkańcom przez najbliższe kilkadziesiąt lat, musi posiadać odpowiednie budynki wraz z infrastrukturą techniczną, zapewniające godne warunki do sprawowania ceremonii pogrzebowych dla członków wszystkich wyznań. Zgodnie z obowiązkiem nałożonym na wszystkie lokalne samorządy, takim właśnie celom przede wszystkim miały służyć zaprojektowane i wybudowane z pieniędzy publicznych pawilony przy wieluńskim cmentarzu komunalnym, a nie dla celów komercyjnych. Poszukiwanie środków do powiększenia miejskiej kasy nie może być wyłącznym motywem działania władz naszego miasta, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzi szeroko pojęty interes publiczny.

Przypominamy, iż w jednym z pomieszczeń miał mieć swoją siedzibę zarządca cmentarza komunalnego, do którego dotarcie obecnie sprawia wszystkim wiele problemów. Brakuje również domu przedpogrzebowego dla zmarłych różnych wyznań wraz z pokojem pożegnań, czy chociażby pomieszczenia z chłodnią. Do tej pory nie funkcjonują ogólnodostępne toalety. Dopiero po zaspokojeniu tych i pokrewnych potrzeb naszych mieszkańców w zakresie godnych warunków pochówku osób bliskich, mogłyby być odpłatnie wynajmowane pomieszczenia – ale również z obszaru usług pogrzebowych.

Panie Burmistrzu! Żądamy złożenia wyjaśnień w powyższej kwestii i zaprzestania dalszego dysponowania przycmentarnymi pawilonami w sposób dowolny i niecelowy.


Trochę historii
Cmentarz został utworzony za czasów poprzedniego burmistrza Mieczysława Majchra, decyzją Rady Miejskiej 29 kwietnia 2009 roku. W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego, 29 czerwca 2010 roku zostało opublikowane ogłoszenie o przetargu pn. Budowa cmentarza komunalnego w Wieluniu. Dokumentacja pochodzi z grudnia 2009 roku. Obejmowała ona m.in. :

Cytat:
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres rzeczowy: – budowa pawilonu handlowego dla potrzeb cmentarza: parterowy, niepodpiwniczony, pow.zabudowy – 236,49m2, pow. użytkowa – 180,87m2, kubatura 957,00m2 – budowa pawilonu sanitarnego dla potrzeb cmentarza: parterowy, niepodpiwniczony, pow.zabudowy – 66,51m2, pow. użytkowa 49,12m2 [...]

Nowy burmistrz, Janusz Antczak, piastował swój urząd od końcówki 2010 roku.

Powróćmy jednak do treści listu.

Cytat:
Brakuje również domu przedpogrzebowego dla zmarłych różnych wyznań wraz z pokojem pożegnań, czy chociażby pomieszczenia z chłodnią. [...] Dopiero po zaspokojeniu tych i pokrewnych potrzeb naszych mieszkańców w zakresie godnych warunków pochówku osób bliskich, mogłyby być odpłatnie wynajmowane pomieszczenia – ale również z obszaru usług pogrzebowych.

Dlaczego za czasów poprzedniego burmistrza, który jest współautorem listu, rozpoczęto od budowy pawilonu, a nie obiektu o którym wspominają autorzy? Czy w ogóle była taka dokumentacja stworzona za czasów pana Majchra? W dokumentacji przetargowej nie ma o tym mowy. To również w jego kadencji rozpoczęto inwestycje na tym terenie, więc tym bardziej należy pytać o te kwestie pana Mieczysława Majchra, a nie nowego burmistrza, który dostał te sprawy w trakcie realizacji.

Radni sprzeciwiają się, że budynek nie jest wykorzystywany do celów handlowych, a wynajęty jako kaplica Kościoła Starokatolickiego. Skoro jednak pomieszczenia były przez tak długi czas puste, należy się zastanowić czy nie jest lepiej, że są one przeznaczone do takich celów, niż stoją puste. Nie jest oficjalnie wiadome, na jaki długi okres czasu została zawarta umowa oraz na jakich warunkach, ale jeżeli najemcy płacą za wynajem to tylko im dziękować, że chociaż jakiś grosz do kasy miasta wpada. Przypomnijmy, że kilkanaście lat temu, gdy teren dawnej jednostki wojskowej wykupił związek wyznaniowy, również próbowano uniemożliwić ich pobyt w naszym mieście.

Ciekawe ile będzie mieszkańców kosztowało zorganizowanie tego posiedzenia Rady Miejskiej, aby rozwiać wątpliwości radnych. Może jednak wystarczyło udać się osobiście na wizytę do władz naszego miasta zamiast organizować specjalne spotkanie?

Więcej info www.spottedwielun.info
_________
Śmieszne, że opozycyjni radni urządzają sobie przedwyborczą szopkę za pieniądze podatników o które tak bardzo walczą. Radny Kępiński i inni, którzy chcą coś zrobić dla miasta po prostu idą do burmistrza się zapytać i porozmawiać, a Ci wolą szum wokół własnej osoby, żeby zaistnieć w mediach jako obrońcy. Ciekawe ile nas podatników kosztuje ta przedwyborcza kampania w postaci zorganizowania Rady Miejskiej.
_________________
"Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
miko 005
miko 005 
WIELUNIAK



Pomógł: 42 razy
Wiek: 57
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 4309
Piwa: 76/53
Skąd: wieluń
Wysłany: 2014-09-29, 08:49   

Nadarzyła się okazja wciągnięcia w kampanię wyborczą Kościół Katolicki i niechybnie z niej skorzystano :shock: W niedzielę w parafii św. Stanisława w Wieluniu, w ogłoszeniach ksiądz przekazał wiernym, że zajmujący pomieszczenia w pawilonach przy wieluńskim cmentarzu, Kościół Starokatolicki nie jest "naszym kościołem".
Teraz widzicie jak sami politycy, notabene marni politycy żerują na ludzkich emocjach i ich przekonaniach religijnych. Żenada!!! :evil: :evil: :evil:

PS. Jeden z głównych autorów tego listu, to obywatel parafii św. Stanisława w Wieluniu, więc chyba nie dziwię się temu co usłyszałem z ambony. Pobiegł biedak z drobną informacją do księdza licząc na to, że lud to łyknie i będzie szum.
Dziwne, że księża nie odzywali się do tej pory (Kościół Starokatolicki wynajmuje te pomieszczenia już chyba od miesiąca), a zbiegło się to w czasie z wystosowanym listem, przez grupę ludzi (celowo nie piszę polityków, aby nie obrażać tych prawdziwych).
_________________
Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
mcdek 
Ma stragan na targu



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 600
Piwa: 48/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-09-29, 09:42   

miko 005 napisał/a:
Nadarzyła się okazja wciągnięcia w kampanię wyborczą Kościół Katolicki i niechybnie z niej skorzystano


Raczej sami skaczą sobie do gardeł. Bogobojnych coraz mniej, więc każdy baran do zagospodarowania jest na wagę złota.
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
dawid
Sylwester 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 845
Piwa: 16/5
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2014-09-29, 15:07   

Cytat:
Sesja Rady Miejskiej w Wieluniu w trybie nadzwyczajnym poświęcona zagospodarowaniu pawilonów przy cmentarzu komunalnym

Niecałe 1,5 godziny trwała dzisiejsza nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Wieluniu zwołana na prośbę sześciu radnych. Poświęcona była zagospodarowaniu dwóch pawilonów przy cmentarzu komunalnym w Wieluniu.

Zastrzeżenia część radnych dotyczą tego komu i za ile wynajęto dwa pawilony. Pomieszczenia udostępniono odpłatnie bowiem Kościołowi Starokatolickiemu za 2,40 za 1 metr kwadratowy, a w przetargach na wynajem lokali dla przedsiębiorców wyznaczono stawkę blisko 30 zł za 1 metr kwadratowy.
- Do tego jeszcze wydano pozwolenie na budowę nowego pawilonu przy ul. 3 maja, co dla mnie jest zupełnie niezrozumiałe. Te wcześniejsze pawilony miały znaleźć miejsce w tych wybudowanych przy cmentarzu komunalnym. - radny Mieczysław Majcher -Decyzja o wynajęciu pawilonów zszokowała wszystkich. Burmistrz wynajął bez przetargu dwa pawilony za 2,40 zł za 1 metr kwadratowy. Każdy, kto się dowiaduje o tym, mówi – to musi być jakiś przekręt. Gdzie tutaj jest gospodarność? Dlaczego ludzi dzieli pan na gorszych i lepszych. Jednym każde pan płacić prawie 30 zł za 1 metr kwadratowy, drugim oddaje pan je prawie za darmo. To musi być wyjaśnione.


- Widać, że nie liczy się pan z Radą? Po co panu Rada Gminy?Po to, żeby tylko przyjmować budżet? Pragnę przypomnieć, że podstawowym celem władzy jest służba społeczeństwu. Czy doświadczając takiego zarządzania majątkiem gminy mamy stać pokornie z boku i potulnie akceptować jego decyzję. Ja z taka polityką się nie zgadzam!
- wytykał radny Radosław Wojtuniak, który krytykował brak konsultacji w tej sprawie, chociażby z radnymi czy z wieluńską parafią rzymsko-katolicką, która nieopodal cmentarza komunalnego zarządza kościołem i starym cmentarzem.
Na brak konsultacji w tej sprawie zwracał uwagę też Paweł Okrasa. Zdaniem grupy radnych sytuacja jest ”społecznie nieakceptowana”. Wiceburmistrz Janusz Pamuła wyjaśniał dlaczego ustalono akurat taką stawę wynajmu?:
- Obowiązkiem burmistrza jest ogłoszenie przetargów na wydzierżawienie nieruchomości. Jednak nikt nie złożył oferty, przetarg został unieważniony. Był ogłoszony kolejny i zakończył się z negatywnym skutkiem. Były prowadzone rozmowy na wykorzystanie obiektów, ale jak na razie nikogo nie udało się skusić na wynajem jednego pawilonu. Albo ten obiekt będzie stał pusty i gmina nie będzie miała żadnych korzyści, a musi o niego dbać jak o każdy obiekt. Zjawił się w czerwcu 2014 roku przedstawiciele Kościoła Starokatolickiego zarejestrowany w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, który szukał miejsca na sprawowanie posługi kapłańskiej. To instytucja, która nie prowadzi działalności gospodarczej burmistrz wydzierżawił 2 pomieszczenia jak dla wszystkich instytucji, które mają charakter niezarobkowy. 2,40 zł za 1 metr kwadratowy płaci szereg instytucji o takim charakterze.

Radny Jerzy Łebkowski skrytykował głośno radnych. Jego zdaniem szum wokół sprawy to element kampanii wyborczej, na co obecna na sesji grupa przedstawicieli Kościoła Starokatolickiego zareagowała gromkimi brawami.
- Wszyscy o cmentarzu wiedzą już wszystko. Zrobiliśmy sobie kampanię przedwyborczą. Nie było was cztery lata, zaistnieliście. Tylko zabieracie nam czas. Prowadzicie kampanie uczciwie tam, gdzie trzeba ją prowadzić. Z nienawiścią tak się rozpędziliście ostatnio, że to klucz do rozpalenia pieca w Birkenau.

- Jeżeli te budynki nie spełniają potrzeb naszych przedsiębiorców to myślę, że żyjemy w państwie prawa, nie chcemy żeby to niszczało, grzybiało. Nie pomyślał pan tam o ogrzewaniu, nie ma tego w projekcie. Ta krucjata prowadzona z tym czy dane wyznanie ma prawo być w Wieluniu – jeżeli będzie lepsze miejsce, dogodniejsze, to wyznawcy nie będą mówić „NIE”. Wieluń zawsze był wielokulturowy, wojny religijnej nikt nie prowadził. Szukanie dziury w całym jest chybione.
- mówił Janusz Antczak.

Wygląda na to, że burmistrz umowy nie wypowie. W swoim wystąpieniu podkreślał, że inicjatorem budowy pawilonów handlowo-gospodarczych przy cmentarzu komunalnym był jego poprzednik – Mieczysław Majcher. Antczak pomysł na takie przedsięwzięcie nazwał „nietrafionym”. Majcher przypomniał jednak, że radni decydując parę lat temu na budowę cmentarza określili, że będzie on miał charakter komunalny, a nie wyznaniowy.
Niebawem więcej na ten temat.


http://www.radiozw.com.pl...e=news&id=13854

Ja się tylko zastanawiam czy jak pójdę do burmistrza to wynajmie mi jako osobie prywatnej, czy stowarzyszeniu, nie jako firmie jakiś lokal w PROMOCYJNEJ cenie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mrówek 
Moderator



Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 3747
Piwa: 39/17
Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2014-09-29, 15:55   

Sylwester napisał/a:
Ja się tylko zastanawiam czy jak pójdę do burmistrza to wynajmie mi jako osobie prywatnej, czy stowarzyszeniu, nie jako firmie jakiś lokal w PROMOCYJNEJ cenie?

W Starostwie na drugim piętrze Młodzieżowe Centrum Karier, organizacje znajdujące się w budynku Starostwa na Piłsudskiego w ZEASie chyba też mają lokale użyczone bezpłatnie albo na korzystnych warunkach i jakoś nie robi się z tego problemu, a tutaj nowe wyznanie i nagle szum.
___
edit
Radny Wojtuniak
Cytat:
[...] krytykował brak konsultacji w tej sprawie, chociażby z radnymi czy z wieluńską parafią rzymsko-katolicką, która nieopodal cmentarza komunalnego zarządza kościołem i starym cmentarzem.

Mowa tu o budynku miasta, a nie parafii...
_________________
"Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
 Autor postu otrzymał 2 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
tumasz, hiszpan
Sylwester 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 845
Piwa: 16/5
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2014-09-29, 16:46   

Mrówek napisał/a:

Sylwester napisał/a:
Ja się tylko zastanawiam czy jak pójdę do burmistrza to wynajmie mi jako osobie prywatnej, czy stowarzyszeniu, nie jako firmie jakiś lokal w PROMOCYJNEJ cenie?

W Starostwie na drugim piętrze Młodzieżowe Centrum Karier, organizacje znajdujące się w budynku Starostwa na Piłsudskiego w ZEASie chyba też mają lokale użyczone bezpłatnie albo na korzystnych warunkach i jakoś nie robi się z tego problemu, a tutaj nowe wyznanie i nagle szum.


Właśnie mam zamiar to sprawdzić czy wynajmuje się je każdemu na takich warunkach, chodzi mi oczywiście o pawilony przy cmentarzu ;)

W każdym razie przemawia do mnie jeden argument radnego Majchra. Radni kilka lat temu decydowali się na budowę pawilonów komunalnych, miały być kwiaciarnie, zakłady pogrzebowe itp. Co mamy w zamian za grube pieniądze? Zaryzykuje stwierdzenie, że jakieś 99% miszkańców nic, a i tak się musiało na to składać.


Teraz ci sami radni w innej koalicji zmienili zdanie i chyba nie dostrzegają swojej niekonsekwentności. To tak jakby budować basen, ale z braku chętnych do kąpania się robić tam targowisko. Oczywiście, że lepiej żeby ktoś to wynajmował i coś tam się działo niż stało pusto, ale czy takie było przeznaczenie i od kiedy to gmina ma w swoich zadaniach budowanie lokali użytkowych pod wynajem dla związków wyzniowych czy kościołów?

Może jednak lepiej się zastanowić i posłuchać głosu rozsądku zanim wybuduje się takie kłopotliwe pawilony za duże pieniądze by potem przez lata nie móc ich ani wynająć tak by spełniały swoje przeznaczenie.

Proszę przekopać internety. Był wtedy taki głos rozsądku w radzie, ale kto by tam słuchał racjonalnych argumentów. Bumistrz Majcher? Radny Wojtuniak czy może radny Kaftan z PSL-u? Radni wtedy zachowywali się jakby głosowali z automatu za wszystkim tym co sobie wymyślił burmistrz. Nie ważny był interes gminy, hajs się zgadzał i tyle.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-09-29, 20:11   

Po prostu decyzja o wybudowaniu tam tych pawilonów była niezbyt trafna, miejsce jest mocno na uboczu i raczej wątpliwe żeby jakikolwiek biznes się tam utrzymał. Jedynie 1 listopada można mieć jakiś utarg, w pozostałe dni prawdopodobnie pies z kulawą nogą tam nie zajrzy.

Ja nie mam nic przeciwko budowaniu lokali użytkowych na wynajem przez miasto, ale pod warunkiem, że to będzie inwestycja zarabiająca na siebie i przynosząca zyski do budżetu. Uważam że miasto może i powinno szukać dodatkowych źródeł dochodu, również w formie wynajmu powierzchni użytkowych. Niestety w tym przypadku znaleziono jedynie źródło wydatków, które pewnie nigdy się nie zwrócą.
_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW